Gå til innhold

Remote Procedure Call service terminated...


Anbefalte innlegg

Først vil jeg beklage for at dette innlegget er langt. Les den som er interessert...

 

Har en trøblete maskin som jeg begynner å bli smågal av! Maskinen er en Xp2500+ Barton, MSI nf2 hk, Seagate 120 Gb disk, 2x256 Mb pc 3200 Dual DDR RAM Geil, MSIFX5600, Win XP pro etc.

 

Litt historie:

Maskinen har vært et problembarn lenge. Jeg satte den sammen i sommer, og den funket bra. I høst ble den plutselig tregere. Da hadde den svitchet (av seg selv) Ide controller fra UDMA mode 5 til PIO only. Jeg fant ut av det etter mye om og men ( det var ikke særlig opplagt hva som var galt), byttet tilbake, og den fungerte igjen så raskt som man kan forvente(testet den i et benchmark- og diagnoseprogram).

 

MEN den hadde fått en ny feil. Maskinen klarer ikke lenger å finne disken under boot. Jeg må inn i BIOS og Save&Exit (uten å gjøre noen forrandringer) før den oppdager disken. Dette går det til nød an å leve med, for jeg har ikke klart å finne ut hva som er galt. Kan det være noe galt med IDE- controller i hk eller disken?

 

Nå har den sluttet å fungere helt. Hver gang maskinen startes avsluttes den etter ett til to minutter. Får opp en feilmeldingsboks som sier at maskinen avsluttes om 60 sekunder (har prøvd å få ut et screenshot av denne feilmeldingen for å legge ved her, men maskinen avsluttes før jeg får sendt den ut eller brent den, og det er for stort for en floppy).

 

Meldingen er noe i denne retningen:

 

"System will shut down in 60 seconds"......Initiated by NT authority/ system..."

 

"Remote Procedure Call (RPC) service was terminated unexpectedly"

 

 

Jeg fikk denne meldingen før jul. Etter det har jeg formatert og reinstallert Xp, fordi jeg trodde det ville fikse problemet. Men der tok jeg skammelig feil. Den fortsetter å slå seg av etter et minutt, og jeg klør meg i hodet...

 

Noen som kan hjelpe? Har jeg et hardware-problem? Har fremdeles igjen tid på garantien.

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er MS-Blaster viruset. Du får det rimelig raskt når du kobler en PC til internett uten noen form for brannmur imellom.

 

Hvis du har en frisk maskin så kan du laste ned FixBlaster fra Symantec og fjerne det med FixBlaster.

 

Du må også laste ned en Windows-Fix som sørger for at du ikke får viruset igjen.

 

PS! Regner med at det er MS-Blaster selv om du har lagt inn Windows på nytt. Kan infisere maskinen med en gang du kobler den til internett, eller det kan gå flere uker uten problemer. Veldig variert.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg skal kjøre et removal tool for blaster-ormen på maskinen.

 

Noen som har peiling på det andre problemet?

Maskinen klarer ikke lenger å finne disken under boot. Jeg må inn i BIOS og Save&Exit (uten å gjøre noen forrandringer) før den oppdager disken. Dette går det til nød an å leve med, for jeg har ikke klart å finne ut hva som er galt. Kan det være noe galt med IDE- controller i hk eller disken?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...