Gå til innhold

Vannkjøling vs. luftkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det har seg sånn at vannkjøling støyer noe pga radiatorer,pumpe osv men er stort sett bedre.

men vil også merke en mindre forskjell mellom idle og load temp med vannkjøling.

Nei! Og ja!

Monterer du vannkjølinga riktig, vil de aller fleste oppleve en atskillig roligere hverdag, mht. støy. Pumpa skal ikke høres, medmindre du kliner øret inntil denne, og riktig(e) montert radiatorvifte® på "riktig" turtall må du anstrenge deg for å høre, i alle fall i forhold til susende CPU- og GPU-vifter!

Og variasjonene mellom idle og load vil i de fleste tilfellene ligge mellom 3 til 5grader, med vannkjøling.

Blir de større, har du en middelmådig blokk....

Lenke til kommentar

Ja. Jeg mener att vann-kjøling er bedre enn luft. Jeg sitter med vann-kjøling selv å jeg kan ikke si meg ufornøyd med det. Det med støy har veldi med hva vifter du har på radiatoren, å vist du har vifter som bråker mye så annbefaler jeg viftestyring. Men da kommer også spørsmålet: skal d koste minst mulig? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Pumpa skal ikke høres, medmindre du kliner øret inntil denne, og riktig(e) montert radiatorvifte® på "riktig" turtall må du anstrenge deg for å høre, i alle fall i forhold til susende CPU- og GPU-vifter!

Spørs litt på pumpa. Min Sicce Nova høres helt vanvittig bra når viftene kjører på 7v (2 stk 120mm titan på radiator og 120mm'en i Fortron/Sourcen pluss ei 92mm titan for utblås). Mulig den skulle vært dempet på en matte eller.no , men foreløpig får jeg klare meg uten, får snart en aquabee-pumpe så jeg slipper å ha hele styret senket ned i en vanntank. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...