Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blir jeg scammet?


Powen

Anbefalte innlegg

Heihei, 

Håper noen som har litt mer erfaring enn meg kan komme med noen gode råd. 

Jeg leverete bilen min til verksted for å bytte kupefilter på bilen min i september 2019 pga lukt. Jeg har siden den gang hatt bilen min på service (mars 2020) og da byttet de blant annet kupefilter for andregang på hva jeg føler er kort tid. Jeg opplever nå en rar lyd fra kupevifta.

De mener nå at den rare lyden jeg begynte å høre etter servicen nå i mars har kommet på grunn av det tette kupefiltertet mitt (noe jeg tviler sterkt på). De vil nå bytte kupevifte og en rekke andre ting for om lang 7000kr... er dette rimelig eller virker dette som en useriøs bedrift?


Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fictivision skrev (11 timer siden):

Høres meget merkelig ut. Kupéfilter byttes ca 1 gang i året. 

Hvor mye betalte du for hver filter bytte?

Og hvilken bil er det snakk om? 

Takk for svar.

Jeg betalte 800 på et annet verksted i september. Det var 279,- der jeg tok servicen. 

Det er snakk om Peugeot 207, 2007 modell. Det er snakk om 60.000 km service. 

Lenke til kommentar

Lyd fra kupévifta kan være at vifta begynner å bli dårlig, selve filteret burde ikke vært påvirket av dette. Hvis du ikke kan selv da ville jeg spurt en bekjent med å hjelpe deg til å åpne der filteret sitter og få den undersøkt, den ligger ganske lett tilgjengelig i motorrommet. 

Hvis filter er våt da er det litt mer alvorlig. 

Lenke til kommentar
Fictivision skrev (På 18.3.2020 den 17.58):

Lyd fra kupévifta kan være at vifta begynner å bli dårlig, selve filteret burde ikke vært påvirket av dette. Hvis du ikke kan selv da ville jeg spurt en bekjent med å hjelpe deg til å åpne der filteret sitter og få den undersøkt, den ligger ganske lett tilgjengelig i motorrommet. 

Hvis filter er våt da er det litt mer alvorlig. 

Jeg var på et annet verksted med bilen for en evaluering. De fant 1 kg med løv og kvister rundt kupéfilteret. Det var en kvist som hadde kommet inn i kupékifta. De hadde ikke støvsugd eller ryddet dette bort, og ga meg heller pristilbud på å bytte kupévifte til 7000 kroner....

Lenke til kommentar
Powen skrev (7 timer siden):

Jeg var på et annet verksted med bilen for en evaluering. De fant 1 kg med løv og kvister rundt kupéfilteret. Det var en kvist som hadde kommet inn i kupékifta. De hadde ikke støvsugd eller ryddet dette bort, og ga meg heller pristilbud på å bytte kupévifte til 7000 kroner....

Det var utrolig mye løv og kvister, står bilen parkert under ett tre? Likevel er det merkelig at det samler seg så mye. Da er det mulig at noe av rusk har kommet seg forbi filteret og inn i vifta. Vanligvis så står vifta ganske dypt under dashbord og er vanskelig å komme til, derfor koster det så mye å få den byttet. Hvis jeg var deg ville jeg renset filter huset og levd med ulyd i vifta til den er helt død. Og ikke parker bilen under trærne. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...