Gå til innhold

Kjøpe litt etter litt...


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny "super-PC" men mangler litt penger. Jeg har noen deler fra før av. Det jeg har fra før av er: skjerm, CD-brenner, mus og tastatur. Jeg har da planer om å kjøpe nytt kabinett, hovedkort, hardisk, RAM, prosessor og floppydisk. Er dette dumt? Vil ting fungere verre om jeg først har en CD-brenner, også etter hvert fjerner den, og kjøper en ny? OSV. Takk på forrhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe meg en ny "super-PC" men mangler litt penger. Jeg har noen deler fra før av. Det jeg har fra før av er: skjerm, CD-brenner, mus og tastatur. Jeg har da planer om å kjøpe nytt kabinett, hovedkort, hardisk, RAM, prosessor og floppydisk. Er dette dumt? Vil ting fungere verre om jeg først har en CD-brenner, også etter hvert fjerner den, og kjøper en ny? OSV. Takk på forrhånd ;)

Vet ikke om jeg forstod deg riktig, men du skal altså kjøpe nytt kabinett, hovedkort, hardisk, RAM, prosessor og floppydisk, og du lurer på om PC'ens ytelse blir lavere om du f.eks bytter CD-brenner etter en stund?

Vil ikke komme an på annet enn om du kjøper en dårligere CD-brenner og ytelsensforskjellen vil kun merkes på denne, ikke resten av systemet.

Godt mulig jeg forstod deg helt feil her... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg en ny "super-PC" men mangler litt penger. Jeg har noen deler fra før av. Det jeg har fra før av er: skjerm, CD-brenner, mus og tastatur. Jeg har da planer om å kjøpe nytt kabinett, hovedkort, hardisk, RAM, prosessor og floppydisk. Er dette dumt? Vil ting fungere verre om jeg først har en CD-brenner, også etter hvert fjerner den, og kjøper en ny? OSV. Takk på forrhånd ;)

Skjermkort kan være greit :)

 

Blir nok ikke noen problemer med å bytte gamle komponenter med nye etter hvert. Kan være greit med en re-install i noen tilfeller, og ikke glem att alt må passe sammen, når du handler nye deler.

Lenke til kommentar
For å si det enkelt da: er det dumt å bytte ut gamle komponenter med nye, etter som jeg får råd? :)

Nei,det er slettes ikke dumt :)

Men sats heller på god hardware enn et kabinett med tivoli lys til flere tusen kroner.Et must er jo å kjøpe hovedkort,cpu og ram samtidig.

Du trenger ikke siste skrik av cpu heller,kjøp en god AMD eller P4 cpu.jeg hadde fokusert mest i et godt skjermkort hvis du skal spille mye.

Jeg har en P4 2,8Ghz nå..den fungerer bra! tror ikke den koster så mye nå :)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
En "super-PC" for meg er en Pentium 4 2,8 GHz, et godt hovedkort osv. Når jeg skal kjøpe f.eks. ny CD-brenner, selger jg den gamle (16x) for å få bedre rå! Men takk for all hjelp :D

Eg ville faktisk ikkje ha kjøpt ny brenner om du har 16x... det er raskt nok! det er ikkje mange minutta du tjener på det! Da hadde eg heller gått rett på DVD brenner hadde eg vore deg. Spørs jo om du brenner 100 cd'r for dagen men.

 

Ting du bør skifte ut i ein gang er: Prosessor, minne, hovedkort (og kanskje skjermkort om du ikkje har eit med agp 4x)

Lenke til kommentar
Eg ville faktisk ikkje ha kjøpt ny brenner om du har 16x... det er raskt nok! det er ikkje mange minutta du tjener på det! Da hadde eg heller gått rett på DVD brenner hadde eg vore deg. Spørs jo om du brenner 100 cd'r for dagen men.

 

Ting du bør skifte ut i ein gang er: Prosessor, minne, hovedkort (og kanskje skjermkort om du ikkje har eit med agp 4x)

Men nå er ikke jeg er ordentlig gamer, og skal bruke den mest til webdesign (Flash, Photoshop) og litt filmredigering, så tenkte at jeg kan ta skjermkort til slutt?

Lenke til kommentar
En "super-PC" for meg er en Pentium 4 2,8 GHz, et godt hovedkort osv. Når jeg skal kjøpe f.eks. ny CD-brenner, selger jg den gamle (16x) for å få bedre rå! Men takk for all hjelp  :D

Eg ville faktisk ikkje ha kjøpt ny brenner om du har 16x... det er raskt nok! det er ikkje mange minutta du tjener på det! Da hadde eg heller gått rett på DVD brenner hadde eg vore deg. Spørs jo om du brenner 100 cd'r for dagen men.

 

Ting du bør skifte ut i ein gang er: Prosessor, minne, hovedkort (og kanskje skjermkort om du ikkje har eit med agp 4x)

Jeg har en 16X og en 24X brenner..

Det er kanskje 45 sekunders forksjell :) så har man 16X brenner,er det egentlig bortkastede penger å kjøpe en raskere en (hvis man ikke MÅ bruke opp pengene sine da) min 16X er en dvd brenner,så det er sagt..hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...