Gå til innhold

Ny brenner og harddisker, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Brenneren min har begynt å fuske (AOpen 1210A), den endrer/sletter små biter av filene jeg kopierer fra den, det samme skjedde i fjor på denne tiden, da ødela den flere CD-er ved å korruptere filer som ble brent.

Den ene harddisken (Fujitsu 27.3 (eller.no sånt)GB) har 'kvelda' en gang (hele filsystemet ble 'kryptert', etter et par boots ble deler av det tilgjengelig, men de fleste av filene var helt eller delvis ødelagt.

Den andre harddisken er en IBM 75GXP 40GB, og den har klikket en gang, og er beryktet for å dø uten grunn.

Tenkte å kjøpe noe som virkelig er stabilt (og stort), vil gjerne ha anbefalinger. Pris er ikke så viktig, bare jeg får mye for penga (brenneren må kunne brenne ALT [prinsippsak+backup]).

HK er Abit KT7A. Nyeste latencypatch+annet hekk og mekk ser ikke ut til å hjelpe brenneren (ikke prøvd ny BIOS).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha deg ny CD brenner og ny disk, vil jeg anbefale

 

Plextor 24/10/40 IDE brenner.

 

Det er kommet ut en 40x brenner fra Plextor nå, men selv om den nesten er "dobbelt så rask", sparer du bare 1 minutt (stort sett ikke engang det) på å brenne en full CD, så de ekstra kronene det koster er ikke verdt det (etter min mening).

 

Western Digital harddisk.

 

Størrelsen kommer jo litt ann på ditt behov, du får fra 20 og opp til 120 GB størrelse. Nå er det litt "krig" her på forumet om hvilket merke som er best, og selv om jeg mener at WD er det beste merket, kan vel alle være enige i at WD er blandt de beste diskene, om ikke de beste.

 

Det er iallfall de diskene jeg har hatt minst problemer med i løpet av de 15 årene jeg har drevet med PC.

Lenke til kommentar

Enig i at Plextor er best.

Har en Plextor 12/10/32A som jeg har brukt flittig i et par år snart og er kjempefornøyd.

Endel andre brennere holder ikke mål, det vet jeg fordi venner av meg som har andre opplever mange problemer med brenningen som jeg aldri har opplevd.

 

Sats på Plextor. Når det gjelder harddisk, vet jeg ikke. Tror ikke det går an å bli klok på det her.

Det kommer an på hvilket behov du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...