Gå til innhold

Zoom H5n - opptak fra separate mikrofoner (xlr og mic) til stereofil, sende xlr-opptak via Left og mic-opptak via Right på LineOut?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg ønsker å ta opp to personer med trådløse opptakere (eg. røde wireless go) med en H5n. Jeg tenker å kjøre et lydopptak via stereo-jack / mic inngangen og det andre lydopptaket fra den andre personen via XLR-inngangen. Dette kan recordes eg som multi channel på H5n. Skulle gjerne sett at jeg kunne lage en stereofil med eg. XLR som left og stereo-mic inngangen som right. Da kan jeg kontrollere gain på hvert spor på H5n til rette nivåer. Dog ønsker jeg å kjøre kabel (3,5 mm stereo) fra LineOut på H5n og inn på kamera (Eos R, stereo jack inn) for å slippe å synce lyd i post. Jeg ønsker å opprettholde full kontroll på lydkanalene og ønsket er å få én person inn på Left-kanalen på kameraopptaket og den andre personen på Right-kanalen. På denne måten kan jeg splitte stereoopptaket (dual mono) i post (FCPX) og bearbeide lydsporene/personene individuelt. 

Hvordan gjør jeg dette?

Ovenstående er en tenkt måte å gjøre det på. Kom GJERNE med bedre forslag :) Intensjonen er altså å få én persons lyd på ett stereospor )left eller right) og den andre personen på det andre sporet. Jeg har ikke en slik 3,5mm stereo splitter kabel. Jeg har Zoom H5n, to lavaliers, Røde wireless go. 

 

Takk for hjelp!

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...