Gå til innhold

Reparasjon av Marantz SR6001 receiver


Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk spørsmål om å titte litt på denne for en kamerat.

Funnet noe info om kjente feil på denne modellen, blant annet 2 resistorer som har en tendens til å ta kvelden.
Målte disse i kretsen, ja, jeg vet det er feil å måle dem i kretsen, men får kun kortslutting på multimeter, så jeg regner med at det er disse.

Så da lurer jeg på hvor man enklest får tak i disse?
Vil helst slippe eBay pga fortolling osv.. samt at denne nå ha ligget her siden før jul.
Det jeg trenger er 2 resistorer av typen 0.47ohm +-5% (farge kode: gul, lilla, sølv, gull og dem har grå farge).
Litt usikker på watt, om dette i det hele tatt har noe å si?? Er ikke så dreven på akkurat dette.

Om noen vil sjekke opp mer, så gjelder det R903 og R904, og dette gjelder visst Marantz SR7002 også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør lodde de ut og sjekke de. Motstandere pleier sjeldent å feile "short". Effekten bør også stemme. Om den nye tåler mer effekt har neppe noe å si.

Edit: 0,47 ohm er så og si kortslutning. Mange multimetre klarer ikke engang å måle så lavt. Spesielt billige som f.eks. Biltema.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Etter hva jeg skjønte så fungerer disse som en sikring, og sender forsterkeren i protect.

Den blinker rødt på standby led, trykker man på noen av knappene så klikker releet, og led blir mørk i noen sekunder før releet klikker igjen og den begynner å blinke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...