Redaksjonen. Skrevet 18. februar 2020 Skrevet 18. februar 2020 KOMMENTAR: Kan avstand være en fordel? Erfaringer fra et digitaliseringsprosjekt
quantum Skrevet 18. februar 2020 Skrevet 18. februar 2020 (endret) Hvis målet i seg selv er å få på buksa fort, er det nok en fordel om dassen brenner. Når de mest isolerte avdelingene tar i bruk samhandlingsløsninger i størst grad, så kan en nok si at isolasjon er en fordel. Dersom det enedelige målet er digitale samhandlingsløsninger, vel å merke. Men dersom målet er selve samhandlingen, og ikke minst utkomme av den, så tror jeg nesten isolasjon kan være en ulempe, jeg altså ... ? Vellykket innføring av samhandlingsløsninger trenger heller ikke være enkelt i seg selv, jeg ville ikke akkurat fastslå så kategorisk at det er enklere å innføre enn AI. AI er ikke trivielt, men A'en eliminerer en del kompliserende forhold som samhandling naturlig nok er knyttet til, nemlig de menneskelige. Så kudos til Statped for å ha kommet så langt som de har gjort. Endret 18. februar 2020 av quantum
oppat Skrevet 18. februar 2020 Skrevet 18. februar 2020 Det er en del overlappende temaer i håndtering av en distribuert organisasjon og håndtering av en organisasjon som forandrer seg, inkludert at folk kommer og går over tid. I lange prosjekter vil det ofte ikke være samme personer som starter og avslutter prosjektet. I distribuerte organisasjoner tvinges mer av prosjektet inn i digitale verktøy og disse verktøyene kan ofte også brukes når organisasjonen forandres. Noe så enkelt som å kunne finne tilbake til en diskusjon som noen har hatt for å forstå bakgrunnen for en beslutning er et vanlig problem i en organisasjon. Det støttes automatisk i en distribuert organisasjon hvor kommunikasjon ofte foregår skriftlig eller der video lagres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå