Gå til innhold

Post din Skjemkort OC her!

MX-Z

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjørte minnet på mitt ti 4200 på 4.4 volt igjennom 3dmark en gang.. etter reboot ble det masse striper på skjermen. satt ned spenningen og nå funker det som f...

jeg har 16790 poeng i 3dmark med det kortet og p4 @ 4ghz. ti 4200 @ 320/650 (kan klokkes lenger) 1.9v/3.85v.

ati kortet jeg har akkurat nå stopper helt på 490/390. selger det etterpå idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
husk at jeg har standardkjøleren som fulgte med kortet da,så prestasjonen er vel grei nok den,men belive me..får jeg tak i bedre kjøling så smeller jeg den på..da blir det volt mod og hele pakka..da skal det bli extremklokking da! :thumbs:  :devil:

Jeg tror du i teorien skal kunne ta 3DMark03 verdensrekorden allerede faktisk.

Den som leder nå har 2208 poeng og skjermkortet hans er bare klokket til 324/702...

Han bruker 52.16 driverne og har en PIV på 3,4GHz. RAM-en hans kjører på 454MHz.

3DMark03 reagerer mer på høyere skjermkort klokking enn prosessor og RAM klokking.

Du har 355/761( :love: ) og PIV på 3GHz

Hva sier du? Et aldri så lite verdensrekordforsøk? :devil:

vel det skader jo ikke å prøve,men akkurat nå har pc'en fullt med rare filnavn og den henger etter osv.. :scared: så jeg skal formatere dataen..skal snart til innkjøp av nytt hk,ram evt. bedre kjøleløsning..tenker da vapo eller prommy(om jeg får råd)..og min stakkars prosessor skal da litt oppover i hastighet,hvis den gir seg like etter blir det ny cpu også..

jeg har vurdert ny vifte til skjermkortet,men hvilken skal jeg velge,og hva om ingen "vanlige" vifter klokker bedre enn den jeg bruker nå? :cry: er bare det at det er dumt å kjøpe en ny som kanskje er dårligere enn den jeg bruker..

off topic: åssen legger man inn bilder her sånn at det blir vist i teksten jeg skriver?

Skrevet (endret)
off topic: åssen legger man inn bilder her sånn at det blir vist i teksten jeg skriver?

Bruke IMG taggen :yes:

Endret av lperik
Skrevet (endret)

Hightech Exalibure Radeon 9800 pro m/standard kjøling

Standard: 378/675

OC: 425/750

3dmark01: ca. 17500

3dmark03: ca. 6200

Endret av sadogoat
Skrevet
Aopen Aeolus 5900XT @ 480/800. Gir 6419poeng i 3DMark03

Kjedet meg litt så flytta pcen ned på gulvet ved siden av hverandadøra og satte døra på vidt gap. Så fant jeg frem en stor bordvifte (40cm diameter) som blåste rett ned på skjermkort og resten av maskina. Deretter fant jeg frem et ullteppe og begynte å klokke :p

Kom tilslutt opp i 490/835 stabilt og 500/840 med artifacts. Bare skrudde av testene når jeg fikk artifacts for jeg så at fpsen sank.

Så da ble det altså 490/835 som var topp, endte på 6626poeng i 3DMark03 build 340 og 16886poeng i 3DMark01 SE build 330.

Synes det var litt lav score i 3DMark01, kan dette skyldes at jeg kun har 256mb ram?

Skrevet (endret)

Har et Radeon 9800 PRO 128MB fra Saphire

Std:

GPU:378

MEM:337,5

Klokka til:

GPU:447,75

MEM:371,25

3DMarks 2003 = 6625

Klokker jeg mer får jeg artifacts i 3DMarks.

Kan nevne at jeg kjører med luftkjøling.

VGA silencer og pålimte kjøleribber på minnet.

Endret av XenZor
Skrevet (endret)

klarer ca 465/390 med det nye 9800 kortet mitt (uten shim), det er med VARMT vann.. (ca 32 grader vann temp..) prøver med kaldt vann etterpå hvis jeg får tid.

dp

Endret av dp
Skrevet (endret)

jeg prøvde å legge inn bildet av skjermkort klokkinga mi nå..men bildet blei bare drit lite :thumbdown:

forresten noen som veit om en bra gpu vifte? som forhåpentligvis er bedre enn standard POV kjølinga..kanskje jeg får klokka mer da ;)

Endret av cool_boy
Skrevet
de ramsinkene er faktisk ikke kobber men aluminium. ;)

Isåfall juger microplex. (men utelukker ikke at du kan ha rett fordet)

Det medfølger 4 stk. kjøleribber av kobber (20x20x6mm) for skjermkortminne
Skrevet (endret)
de ramsinkene er faktisk ikke kobber men aluminium. ;)

Isåfall juger microplex. (men utelukker ikke at du kan ha rett fordet)

Det medfølger 4 stk. kjøleribber av kobber (20x20x6mm) for skjermkortminne

3Dfxcool :her sier det er aluminium..mener at www.3dgameman.com sa på testen sin om de også at det var alu ribber og ikke kobber.

Endret av clinton
Skrevet

mulig jeg kjøper den kjøleren,men venter spent på å finne ut hva slags kjøler jeg skal ha til cpu'n..skal jeg ha vann kan jeg bruke vann og ikke vifte til gpu også,men velger jeg prommy til cpu,hva skal jeg da ha til gpu'n? :roll: *tenke tenke* har ikke råd til begge deler,og 3d kortet max'er nok ut snart uansett..

trenger i tilegg hk,ram,kabinett og kjøleløsning til både cpu og skjermkort..

hvordan kjøleløsning syns dere? bør være rimlig støysvakt..

Skrevet
Connect3D R9600XT

@

607.5 / 337.5

3Dmark03: 4142 marks, ingen artifacts :)

Jeg har en AMD XP1800 (uklokket) og 256Mb RAM. Så jeg tror de er flaskehalsene i systemet.

:dontgetit: hvilke kjøling bruker du da?

bruker standar på kortet, men har kabbinettet fult av vifter da.... og der er ei vifte som er rett vedsiden av grafikkortet.

Skrevet (endret)

Shait :/

Fjernet shimsen på R9700Pro kortet mitt nettopp. Håpte jeg ville komme litt lengre med det. Men nei da. 439 enda. Henger seg ett stykke ut i 3dmark03. Kan det være tempen som må ned for å nå enda lengre da? Håpe det blir litt bedre når den nye pastaen får satt seg om en dag eller to.

Merket forresten at Vcore sank drastisk under stress. Fra 1.92 til 1.79. Hjalp lite å skru den yterligere opp og. Flere som har merket dette på kortene sine?

Greide endlig å få til Vmem modden og. Ikke at det førte til mye jubel. 3.3 Volt. Kommer like langt som ved 2.95 (std) :/ 351 enda selv om det er artifacts fritt helt frem til mother nature i 3dmark03 med 363 :ermm:

Tror dere Vref og den andre Vddq vil hjelpe noe her?

De er henholdsvis 1.4 og 2.8.

Eller kanksje bare fyre opp enda mer Vmem :roll:

Har STORE kjøleribber med vifter som blåser på det.

Endret av Veritas_
Skrevet
3Dfxcool :her sier det er aluminium..mener at www.3dgameman.com sa på testen sin om de også at det var alu ribber og ikke kobber.

Det der er en annen kjøler, godt mulig det er aliminiumramsinks med den ;)

Veritas_ : Du har ca lik score som meg i 3DMark03, men i 01 har du ca 5k mer! jeg får kun 16886p med fsb på 233 og minne 1:1 ([email protected] og ram@PC3700) :no: Hva tror du grunnen er?

Skrevet

Har du bare en 256 MB brikke? Kan jo være det.

Utenom det har jeg ingen aning.

Men liker ikke at du har 14 poeng mer enn meg med nVidia kort :devil:

Hvis det er noen trøst så er ikke cpuen i nærheten av stabil med 250 fsb. Møkk. Selga det og kjøpa AMD :ermm:

Skrevet
Men liker ikke at du har 14 poeng mer enn meg med nVidia kort  :devil:

Hvis det er noen trøst så er ikke cpuen i nærheten av stabil med 250 fsb. Møkk. Selga det og kjøpa AMD  :ermm:

:mrgreen:

Hva kjører du på a? min klarer [email protected] med boxedkjølern.

Skrevet (endret)

Det der er en annen kjøler, godt mulig det er aliminiumramsinks med den ;)

det er samme kjøleren..finnes i 2 versjoner.En til ATI kort og en til NVIDIA. Ramsinkene er de samme..men spiller sikkert ikke noen rolle. :p

Endret av clinton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...