Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Uavklart helsesituasjon. Aap, ufør, dagpenger, annet?


Gjest 79cbe...48e

Anbefalte innlegg

Gjest 79cbe...48e

Jeg er i en 50 prosent stilling. Delvis aap frem til i fjor da det ble avsluttet etter maksimal lengde. Det har i flere år vært en medisinsk utredning uten at det foreligger noen diagnose. Det ble tidlig vurdert av nav at det etterhvert kunne være aktuelt med delvis ufør. Ved utløpet av aap ble det foreslått at jeg søker om dagpenger, men at det sannsynligvis ikke blir godkjent ettersom jeg fortsatt er under utredning og arbeidsevnen er redusert. Ufør vil også bli avslått uten en diagnose. Økning av arbeidstiden er utfordrende slik helsesituasjonen er nå. Føler at jeg faller mellom flere stoler og det begynner å bli rimelig trangt økonomisk. Vil gjerne jobbe mer, slik helsen er nå lar det seg ikke gjøre. Enkelte dager er det krevende selv med 50 prosent.
Hva er veien videre i denne situasjonen?
 

Anonymous poster hash: 79cbe...48e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 79cbe...48e
Gadden skrev (13 minutter siden):

Du må nok gjennom en ny periode med aap. Så lenge du jobber 50% blir det nok problematisk å få innvilget er jeg redd. 

Jeg fikk det godkjent første runde, selv med 50 prosent jobb.

Anonymous poster hash: 79cbe...48e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
Gjest 79cbe...48e skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk det godkjent første runde, selv med 50 prosent jobb.

Anonymous poster hash: 79cbe...48e

Ok. Du må vel kanskje vente et år fra aap gikk ut til du får ny periode? 

Hvis tilstanden ellers er lik nå som sist du fikk innvilget aap så blir vel avklaringen gjerne det samme også. Jeg tenker hvis det ikke er skjedd noe nytt i saken/tilstanden din

Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e
Gadden skrev (1 time siden):

Ok. Du må vel kanskje vente et år fra aap gikk ut til du får ny periode? 

Hvis tilstanden ellers er lik nå som sist du fikk innvilget aap så blir vel avklaringen gjerne det samme også. Jeg tenker hvis det ikke er skjedd noe nytt i saken/tilstanden din

Helsesituasjonen er omtrent den samme, vært slik de siste seks årene. Ingen utredninger har gitt noen svar. Får jo noen 'katastrofetanker' når man går der og ikke vet hvorfor kroppen ikke vil fungere normalt. Eneste mulighet er å søke aap på nytt og håpe ting løser seg etterhvert?

Anonymous poster hash: 79cbe...48e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Har du en veldig fysisk krevende jobb?  Du må nok ta det opp med fastlegen, forklare situasjonen og ta det derfra. Det er en vanskelig situasjon når du jobber såpass mye at du egentlig ikke kvalifiserer til uføretrygd.  

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Gjest 79cbe...48e
Gadden skrev (12 timer siden):

Har du en veldig fysisk krevende jobb?  Du må nok ta det opp med fastlegen, forklare situasjonen og ta det derfra. Det er en vanskelig situasjon når du jobber såpass mye at du egentlig ikke kvalifiserer til uføretrygd.  

Det er en fysisk jobb, men ikke krevende.

Anonymous poster hash: 79cbe...48e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...