Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Går forkurs nå på NTNU i Trondheim. Sliter en del med matte og fysikk, ikke strykkarakter, men heller ikke langt unna. Fikk D- på prøveeksamen til jul. 

Gikk yrkesfag og tok fagbrev som tømrer før jeg begynte på forkurs for å få det jeg anser som nødvendig kunnskap og god erfaring. Men dessverre gjør dette at overgangen fra matten vi hadde der til forkurset er stort. Fysikk hadde jeg heller aldri hatt før. Hadde vel 5 i matten på yrkesfag. 

Tenker meg naturlig inn på byggingeniør til høsten, med forbehold om at jeg ikke stryker til sommeren. Det jeg lurer på er; hvordan er mengden matte og fysikk, og hvor mye mer krevende de fagene er, i forhold til hva det er på forkurs.

Hvis fagene er mye værre sliter jeg med å se meg kunne bruke de neste årene på det. 

Også, ønsker meg inn på linja i Trondheim, da det er her jeg kommer fra, men om karakterene blir for dårlig må man ta til takke med Gjøvik eller Ålesund sund selvfølgelig. Hvis noen vet hva snittet fra forkurskvota krever for å komme inn på disse forskjellige stedene hadde det vært hyggelig å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snittene for forkurskovtene er å finne på samordnaopptak.

Jeg tok selv forkurs og ingeniør i Bergen, så noen fullstendig sammenligning kan jeg ikke gi deg.

Første semester med matte var ganske likt det vi hadde på forkurs, med noen videreføringer. Andre semester var helt nytt, men her var det forskjellig alt etter studiet. Når det kommer til fysikk så hadde vi en litt rar oppdeling, men det var definitivt mer omfattende og vanskelig, men det var også en del repetisjon fra forkurs. Jeg vet ikke hvor mye regning der blir i dine andre fag, men ikke gå ut i fra at det blir trivielt.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...