Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Calix motorvarmer - defekt?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Calix motorvarmer som ikke går på vår '09 Audi A3. Denne skal varme kjølevæska og er en liten duppeditt som likner på denne. Den siste tiden gir den ikke lyd fra seg når jeg plugger i kabel og tempmåler på kjølevæska står stille.

Men hvordan finner jeg ut om det er selve elementet som er defekt? Grunnen til at jeg mistenker at det ikke er noe kabelbrudd er at kupevifta får strøm når jeg kobler i (deler strømkabel). Men det kan selvfølgelig være noe i den som går rett i varmeelementet. Har et Biltema-multimeter, men er ikke helt sjef med den. Hvordan går jeg fram for å finne ut av dette?

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke Defa, men en Calix slangevarmer. Klarte å få av strømkabelen som går direkte inn i varmeelementet og fant ut at den får strøm (brukte biltema multimeter).

Jeg finner dog ikke ut hvordan jeg får tak i et likt varmeelement (den er ca. 10 år gammel, men den jeg linket til i første innlegg likner likevel veldig). Er det noe jeg burde være oppmerksom på hva gjelder effekt etc. på den nye delen jeg skal sette inn? Eller er en slangevarmer en slangevarmer? Antar at jeg må kjøpe en som passer til diameteren på radiatorslangene mine, men bortsett fra det? Og er det bare og bytte og helle i ny kjølevæske?

Igjen takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...