Gå til innhold

Billigere telenor levrandør Elisa ZEN prepaid activated 4G SIM?


Anbefalte innlegg

Elisa ZEN prepaid activated 4G SIM

er dette billigste data simkortet man kan ha? for man får kun 5 gb.

Internet 0,00924 

€/MB

Spiller lite med norsk nummer for jeg har talkmore og støtte for 2 simkort.

Men er det noen risiko med slik? for sies det må lades opp for hver 6 måned.

Og man må overføre med bank siden paypal eller norske kredittkort funger dårlig.

Nå er kortet dyrt men totalsett tror jeg man sparer litt på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobildata brukte 50 kr på en speedtest med talkmore koster jo 2 kr per mb som sier seg selv. Fikk jo 100 mbit men spiller ikke stor rolle for blir jo flodd på pris.

Problemet med datapakke må du bruke det opp etter 1 måned, vil helst betale ved faktisk bruk.

Men er usikker om det finnes andre land som gir ennå lavere pris per mb\gb.

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Sitat

International roaming is when you are using your SIM card from your home country in a foreign country. This has proven to be often very expensive, especially for data (mobile internet). Many cases have been reported where users arrive back home facing a bill with skyrocketed costs. Some users switch off their phone abroad because they are afraid of this. The better solution is often to use a local prepaid SIM card instead. That’s the raison d'être of this wiki and why we started it some years ago. Recently first surcharge-free roaming zones like in parts of Europe and Northern America were established. This Wiki shows where you can use them and when.

Men hvordan kan det blir så dyrt? må være satelitt på båt eller fly?

Fordi prisene er anderledes, med mindre man ikke kan stole på prisene på ebay?

For det er jo kontantkort så man kan vel ikke bruke særlig mere en det man har på konto?

Hvis du selv har prepaid kort i utlandet hvorfor bruker du det om det er så dyrt dårlig?

Men hvem taper hvis prisene er lavere en landet man normalsett surfer i? er det levrandøren i utlandet eller innlandet? for er problem det tar tid før mobildataen blir registert ofte 1 time så man får plutselig overraskelse at kvoten blir fort tømt. får sms rett før man har lite igjen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Krokan skrev (6 timer siden):

Har selv kontantkort fra Irland, Kroatia, Storbritannia, Finland og Nederland. I tillegg er Spania et land med gunstige priser på mobildata.

Men er problemet mobildata er billig kort periode? men så øker de prisen etter antall GB men det er vanskelig å vite før man bruker opp pengene?

Hvor kjøper du simkort?

https://www.simoptions.com/prepaid-sim-card-europe/

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selges simkort i alle varianter på eBay. Har også kjøpt en del på reiser. Vodafone Irland f.eks har en kontantkortpakke med 30GB for €20 der man f.eks kan legge til en helgedatapakke gratis med ubegrenset bruk (ja helt ubegrenset, og virker i Norge også).

Operatøren BonBon i Kroatia har datapakker i alle varianter, de har strammet inn på mengden av data man kan bruke på roaming, men fremdeles gunstige priser.

Vodafone UK har også relativt greie priser, for ikke å snakke om datterselskapet Voxi, veldig roamingvennlig siden de inkluderer veldig mange land i Euro-sonen (f.eks Sveits og Tyrkia). 

Ingen av disse jeg nevner over er restriktive på hvor lenge du kan roame uten å være i opprinnelseslandet til simkortet, men selvsagt kan det komme endringer i framtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men har du noe erfaringer med elisa? for er stille på tråden om denne levrandøren i finland.

Ble overrasket siden Estonia. (Liisa) trodde hadde billig mobildata i telenor til 0,00924 euro\mb

Men faktisk har finland 0,00363€/Mb uten jeg forstår prisene helt. Får ikke forklaring på hvor mye det er til den prisen.

Eller hvorfor finland er billigere en estonia. For er vanskelig å finne den billigste, for er samme for meg hvor jeg kjøper.

Sitat

Ingen av disse jeg nevner over er restriktive på hvor lenge du kan roame uten å være i opprinnelseslandet til simkortet, men selvsagt kan det komme endringer i framtiden

Men spørs hvor flinke disse er å varsle og om de gir SMS i på engelsk istedenfor lokalt språk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må si jeg anbefaler elisa:

https://www.ebay.com/itm/Elisa-prepaid-activated-4G-SIM-card-Worldwide-Roaming-New-Mobile-Phone-Number/173818212755

for testet denne:

https://www.ebay.com/itm/Estonian-SIM-Card-Telia-Super-Prepaid-Activated/264519903031

Den ga kun 1 speedtest på 60 mbit hastighet før 1 euro var brukt opp.

Elisa har jeg klart 3 speedtester og har like vel 0,38 euro igjen. Men kun 30 mbit som maks ytelse 4g så usikker om elisa stuper trafikken eller det var mye last når jeg testet.

Edit begynner å lure om det som er skjedd med telia super at jeg har blitt fakturert for bruk av russland slik at mobilkvoten blir raskere brukt opp? er det tilfelle? For får sms på russisk. Men man kan endre språket til engelsk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...