Gå til innhold

Tips til Carving ski, som er gode å carve med


pizzafordi

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en ski som er kun egnet for carving, lange svinger.  Det er for å trene inn teknikken, forbehold blå/rød løyper.

Jeg har pr i dag en all mountain ski, hvor bindingene er lavere på skien, det gjør det mer vanskelig å carve. Hadde før volkl rtm 175, disse ble litt myke i tuppene, men var greie å carve med. De jeg har funker til en viss grad.

Jeg tror racetiger ski blir litt stive og mer for profft nivå. Hva bør jeg se etter iforhold til innsving, er 186cm høy og 94kg. Målet er ikke å gå raskt, men å få lettest kutt/grep i snøen slik at det blir lett å carve. Har hørt det er bra å gå f.eks ned 10 cm da blir det lettere å carve.  Har sikkert 70 ganger dagskort, erfaring. Samt gått endel på skøyter.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 12/30/2019 at 4:44 PM, pizzafordi said:

Hei, er på jakt etter en ski som er kun egnet for carving, lange svinger.  Det er for å trene inn teknikken, forbehold blå/rød løyper.

Jeg har pr i dag en all mountain ski, hvor bindingene er lavere på skien, det gjør det mer vanskelig å carve. Hadde før volkl rtm 175, disse ble litt myke i tuppene, men var greie å carve med. De jeg har funker til en viss grad.

Jeg tror racetiger ski blir litt stive og mer for profft nivå. Hva bør jeg se etter iforhold til innsving, er 186cm høy og 94kg. Målet er ikke å gå raskt, men å få lettest kutt/grep i snøen slik at det blir lett å carve. Har hørt det er bra å gå f.eks ned 10 cm da blir det lettere å carve.  Har sikkert 70 ganger dagskort, erfaring. Samt gått endel på skøyter.

Nå har jeg havna på utsiden av alpintmiljøoet en stund, men holder mest på med toppturer. 

Min erfaring på bakkeski er å gå for noen ganske stive. Min erfaring fra lange svinger som du sier, er å gå for noen lengre ski, hvertfall ikke kortere 

Personlig forstår jeg ikke helt hvorfor lave bindinger skal være et problem, det handler om hvordan man kjører. Om Volkl rtm 175 er for dårlige for ditt nivå med 70 døgnkort, tror jeg du heller skal slipe mer på teknikken enn på utstyret (Min personlige mening)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...