Gå til innhold

Må stadig restarte router - What to do?


Anbefalte innlegg

Har i utgangspunktet et 300/300 nett gjennom fiber fra Homenet. Fikk for et halvt års tid siden en Airties 4920 fra de som skulle brukes til WiFi. Denne fungerer i utgangspunktet greit, men ofte så mister jeg nesten all hastighet og nettet blir helt sirup (selv om jeg sitter rett ved airties'en). Dette blir bra igjen gjennom at jeg restarter den, men det er ganske slitsomt å skulle gjøre dette hver dag (opptil flere ganger). Er kun boksen hvor nettet kommer inn og airtiesen og på den boksen er wifi skrudd av, så det skal ikke "kræsje". Forslag til hva jeg kan gjøre? Hastigheten er jo åpenbart der og virker som problemet ligger i routeren - da ting blir bra etter restart av den? (er vel kanskje ikke en router, men en wifi-boks).

Har ringt til Homenet og de sier at alt ser greit ut inn her, må evt få en teknikker hit, men som sagt tror jeg "routeren" er problemet?

 

Kan få en Nighthawk R8000 til 700kr, så vurderer denne dersom jeg helst skulle hatt en ny router.

Endret av Synix
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg vet dette er en eldre diskusjon men jeg også forsøker å dekke 150kvm hus pluss nærliggende garasje med AirTies boligpakken 3 stk pluss en ekstra jeg fikk tak i. Totalt 4 bokser.

Til tross for at jeg jobber med IT, alle AirTies enhetene er på kablet nett og at jeg er veldig nærme AirTies enhetene så er de skremmende ustabile.

Eller det vil si, de er stabile til å ikke være konsise. Spesielt fra mobiltelefoner opplever jeg at jeg prøver å lese en nettavis. Det er full dekning med AirTies på Wifi men siden står å laster i 30 sekunder (skjer hele tiden). Så bytter jeg til vanlig mobilnett og vipps er siden lastet på 2 sekund.

Hos meg kommer jeg heller ikke inn i appen selv ettet omstart av enheter lengre...

Tragisk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...