Jump to content
lavik

Tips til hovedkort - AM4

Recommended Posts

Gikk til innkjøp av følgende hardware på Black Friday.
Bruksområde er i utgangspunktet bildebehandling (Lightroom, Photoshop), noe koding. Lite spilling, med unntak av litt Football Manager.. :)

CPU: AMD Ryzen 5 3600X Wraith Stealth Prosessor
GPU: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 C16 BK DC - 32GB
Disk: Samsung 970 EVO Plus SSD M.2 2280 - 1TB
Kabinett: Fractal Design Define R6 USB-C

Bestilte i utgangspunktet også et hovedkort, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING.
Så kom jeg på at jeg gjerne vil ha Wi-Fi og BT, og det koster jo ganske mange hundrelapper om man skal ha noe litt fremtidsrettet, så da returnerte jeg hovedkortet.

Jeg ser at det er veldig få B450-kort (ATX) aktuelle da, og har sett på et par X570-kandidater:

Kabinettet jeg har kjøpt har en USB-C kobling på forsiden, har begge kortene over kontakt som gir meg best mulig utnyttelse av dette f.eks?
Disse er ganske likt priset (og ganske mye dyrere enn jeg opprinnelig hadde tenkt) - men er det noe som tilsier at jeg bør velge det ene fremfor det andre? Evt. noe helt annet?

44 minutes ago, LMH1 said:

Fractal Design Connect D1 USB-C kit For Define R6, USB 3.1 Gen2Få USB 3.1 Type-C i fronten på ditt Define R6-kabinett

Den bruker kun USB 3.2 Gen 2 Type-C™
Front Panel Connector
som er å finnes på asus PRIME X570-PRO hovedkort. Men finner ikke noe informasjon den støtter fastcharging på mobil.

Takk for tilbakemelding, men det ASUS Prime X570-Pro, S-AM4 ser ut til å mangle Wi-Fi/Bluetooth.. 🤔