Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke forbi BIOS


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg kjøpte nylig komponenter til en splitter ny pc fra komplett. Jeg satt den sammen og etter et par hikk og småproblemer, fikk jeg den til å fungere. Jeg lot den da stå over natten og laste ned diverse spill. Når jeg våknet opp på morgenen fikk jeg varselet om at det var et problem med HDDen, og at jeg burde la pcen reparere det. 

Det lot jeg den gjøre i nesten en uke, uten endring, og med gjentatte av og påslåinger. jeg gikk ut ifra at harddisken var ødelagt, den var den eneste gamle komponenten satt inn i den nye pcen. jeg kjøpte da en ny, innstallerte den.

Den dukker opp i BIOS, og alt ser ut til å være bra, men pcen går aldri forbi BIOS-menyen. hvis jeg lagrer og går ut, starter pcen på nytt, og går inn igjen til BIOS.

 

Hovedkort: ROG-STRIX B360-F Gaming - - - NY

Prosessor: I7 - - - NY

Grafikkort: ASUS Radeon 5700 xt - - - NY

HDD: Seagate Baracuda 2TB - - - NY

 

 

Hva skjer, og hva gjør jeg nå??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, Sakiko said:

Du får ikke opp noe melding når prøver å boote? Kan høres ut som windows for eksempel har blitt corupt og da ikke booter opp, ettersom du ser disen i BIOS. En enkel test vil jo for eksempel være å prøve å installer Windows på nytt (OBS: Ting vill da bli slettet).

Ja, det er litt problematisk i seg selv. Kommer jo ikke inn, så å laste ned windows fra internett er ikke mulig. eneste andre datamaskinen jeg har er en mac, og den får ikke formatert filene på samme måte, sånn at jeg  kan kjøre innholdet

 

Lenke til kommentar
Casper Osvold skrev (16 timer siden):

Litt usikker på hvordan jeg oppdaterer BIOS. får jo bare mulighetene Default, Save, Discard og Launch EFI Shell

Måten er å laste ned siste bios versjon, legge den inn på en minnepenn og så oppdatere ifra BIOS. viss jeg husker rett så er det egen bios knapp elns i bios.

 

 

Edit: 

https://www.asus.com/no/Motherboards/ROG-STRIX-B360-F-GAMING/HelpDesk_BIOS/

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...