Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer


Jarle_dahl

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Audi tt 1999 model. Helt siden jeg fikk den har jeg hatt start problemer. Batteri og starter er skiftet. Men hver dag hvis bilen har blitt brukt til noen små turer så vil den først ikke starte. Kan stå mange minutter og prøve å få den på hvor den eventuelt går på og av og til ikke. Men det jeg syntes er rart er at hvis jeg venter 10-15 min etter jeg prøvde første gangen så starter den med en gang. Noen som har en forklaring på hvorfor det er sånt. (Har i tillegg planlagt å skifte tennplugger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det hende at strømmen tappes av kablene. Jeg hadde samme feil, men det var kabler som var noen kabler som tappet strømmen, hvor jeg byttet, da dette hjalp. Evt kan du få merke verksted til å feilsøke, men da kan det bli stort beløp.

 

 

Endret av Luakon
Lenke til kommentar
Luakon skrev (2 timer siden):

Kan det hende at strømmen tappes av kablene. Jeg hadde samme feil, men det var kabler som var noen kabler som tappet strømmen, hvor jeg byttet, da dette hjalp. Evt kan du få merke verksted til å feilsøke, men da kan det bli stort beløp.

 

 

Hvilkene kabler tenker du på, de som er koblet til batteriet eller de som er koblet til teningen? Eller eventuelt andre kabler?

Lenke til kommentar

Det kan være mye forskjellig, tør ikke å si noe. Det kan være lurt som @jarle_dahl å ta en diagnose sjekk, hvis ikke diagnosen gir noe tegn kan du begynne å feilsøke selv eller sende hos mekaniker som kan se på det. Hvis du begynner å bytte deler uten å vite om komponenten er defekt, bruker du mye penger og tid som er unødvendig.

 

Endret av Luakon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...