Gå til innhold

Samsung One Connect og projektor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en Samsung QE65Q7F, som har en sånn One Connect-box, der man kobler på alt av kildemateriell.

Jeg har Blu-Ray, Apple-TV og Altibox kobla til. Det går en tynn ledning til selve TV'en fra denne connect-boksen. Jeg tar lyd optisk ut fra connect-boksen til hjemmekinoreceiver for lyd.

Men hva gjør jeg når jeg vil bruke projektor? Jeg finner jo ingen annen utvei enn å koble kilden jeg vil bruke, ut av connect-boksen og inn i receiveren, ettersom at det ikke er noen HDMI ut på connect-boksen? Finnes det løsninger på dette?

Takker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kobler alt til receiver - som har 2 hdmi ut - en til tv og en til proj.

Takker for det.

Joda, har tenkt på det som en mulighet, men da forsvinner jo poenget litt med den connect-boksen til TV'en. Forstår ikke hvor de ikke kunne lage en HDMI-ut-port på den. 

Skrevet

Takker for det.

Joda, har tenkt på det som en mulighet, men da forsvinner jo poenget litt med den connect-boksen til TV'en. Forstår ikke hvor de ikke kunne lage en HDMI-ut-port på den.

Det er ikke det den er lagd til...den er lagd for å kunne koble ting til TV. De fleste andre TV har boksen bygd inn i TV...ikke noe HDMI ut der heller.

Men en surroundreceiver er laget for å brukes som en sentral. Alle bokser, Blu-ray spiller inn i receiver, bildet går ut via HDMI til TV og/ eller projektor, og lyden blir i receiver og dekodes der. Slik får man HD lyd fra Blu-ray. Og med ARC får man lyd fra apper i TV som Netflix osv, .

Derfor har man en surroundreceiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...