Gå til innhold

Ikke lyd i senterhøytaleren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stilte samme spørsmålet for noen dager side, men det var ikke noe respons å få da...kanskje pga. min formulering...hehe

Har ett 5.1 lydanlegg til dataen (Creative Inspire P580), men det er nesten ikke lyd i senter høytaleren. Når jeg kjører "Tone test" (test tone knappen), så er det så vidt det er lyd i senter høytaleren, men alle de andre høytalerne er det helt fin lyd i...

Har nVidia Sound Storm (5.1) lydkort som er innebygget i hovedkortet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lille lyden du hører i center høytalleren, legg øret inntil selve høytalleren og lytt, kommer det fra den, eller kommer det fra sub'en. Dette gjør det hos meg når jeg kun bruker 3 høytallere forran, og ingen bak, men setter systemet til 5.1ch.

Har du sjekket alle kabler, at de er plugget ordentlig i, test gjerne med å bytte hvem kabel som går i hvilken utgang.

Bytt center med høyre forran, er det lyd i høyre forran når det er test tone i center kanalen.

Test på alle mulige måter. bytt høytallere (middlertilig pga kabel lengder).

Har du ett sett hodetelefoner eller øre plugger, putt disse i utgangen på lydkortet i pcen (eller det innebydge du har) og kjør test tonene, i den vil du få venstre og høyre forran, den andre venstre og høyre bak, og den tredje center og sub. (dette vil ikke ødelegge noe, bruker hodetelefoner rett i denne kontakten selv, men ett surround sett fra creative parallell koplet)

Hvis du har like høy lyd i alle 5 kanaler slik, så er det noe galt med forsterker settet (høytallerene), hvis center er lav her, er det feil på Hoved kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...