Gå til innhold

Noen med tips til helgetur i nærheten av Trondheim?


Anbefalte innlegg

Frister veldig å komme seg vekk fra byen litt. Har inntrykket av at det begynner å bli relativt kaldt og til og med snø på en del fjelltopper, så fjelltur er kanskje uaktuelt - eller? Tar gjerne i mot tips. Ser gjerne etter noen aktive utflukter, men trenger ikke å være så mye å gjøre på nevnte sted heller.

 

Vurderte bare å ta en telttur i nærmarka, men har bare en ganske tynn sovepose, så tror det blir i overkant kaldt. Også vurdert Bruks siden det ser ut til å være ganske OK skiføre der nå, men er ganske langt unna, samt fant ikke noen god tog-/bussforbindelse dit (så ja, reisen må også foregå kollektivt). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+921324

Du bør ikke dra langt unna husvarmen dersom posen din er tynn. Da burde du i det minste kjøpe deg ett eller to ullpledd som du kan ha oppi. Jeg anbefaler deg å finne en tjukk stoppenål, kjøpe et garnnøste, og sy ullpleddet til en pose. Det er lett, og du blir atskillig varmere enn å bare sove i en tynn syntetisk pose. Nå om dagen finner en ofte ullpledd på tilbud til rundt 200 kroner. Ta gjerne med et vanlig teppetrekk som du kan bruke til innerpose, så slipper du at ulla klør. Spør du meg, er bymarka mer enn godt nok for å komme seg unna byen litt. Er bare å gå langt nok, så blir det stille.

Lenke til kommentar

Du bør ikke dra langt unna husvarmen dersom posen din er tynn. Da burde du i det minste kjøpe deg ett eller to ullpledd som du kan ha oppi. Jeg anbefaler deg å finne en tjukk stoppenål, kjøpe et garnnøste, og sy ullpleddet til en pose. Det er lett, og du blir atskillig varmere enn å bare sove i en tynn syntetisk pose. Nå om dagen finner en ofte ullpledd på tilbud til rundt 200 kroner. Ta gjerne med et vanlig teppetrekk som du kan bruke til innerpose, så slipper du at ulla klør. Spør du meg, er bymarka mer enn godt nok for å komme seg unna byen litt. Er bare å gå langt nok, så blir det stille.

Takk for tips! Da skal jeg prøve meg på dette til helga. Trenger ikke engang å sove ute, har bare lyst til å komme meg unna i en del timer, så er enig i at nærmarka er god nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...