Gå til innhold

Treg avslutning av xp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan gjøre dette:

 

Start-->Kjør-->Skriv inn regedit

 

HKEY_LOCAL_MACHINE-> SYSTEM->CURRENTCONTROLSET->CONTROL->

senk WaitToKillServiceTimeout til 200 eller 2000, dette er tida Windows bruker på å avslutte oppgaver. Det måles i millisekunder.

Er det så enkelt da? Det kan vel umulig være så enkelt? Hvorfor skulle de bestemme at en operasjon skulle ta laaang tid? :scared:

Lenke til kommentar

ja, opplever det samme i XP jeg også, men dette er fordi at jeg kjører XP og NIS 2002, hvis du kjører XP og NIS 2003 så går det fortere. jo, ja du kan jo gå inni Reggen også. Gennerelt så går maskina på oppstart og avsluttning tregere med Virus program inne. det er vel fordi at den skal avslutte Virus programmet og sånn. spørs også litt hvor mange ikoner du har nederst i høyrehjørne. Windows bruker litt tid på å avslutte disse.

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet løsningen på mitt problem. Gikk inn i RegEdit, under oppstart. Fant et objekt uten navn eller kommando, men bare en addresse i registeret. Fjernet den fra oppstarten og merker vesentlig raskere oppstart og avslutning. Sikkert noe som har hengt igjen fra et program som er avinnstallert. Kan jo hende dette gjelder andre med samme problemet.

fredlund.

Lenke til kommentar
til meg blir det alltid sånn, etter et par måneders bruk av XP blir den treig, enkelt og greit. Har garantert med installering av flere programmer å gjøre..

Jeg formaterte da igår og har ikke lagt inn noen programmer enda.

Alt er lasta ned fra WinUpdate (inkludert SP1), men maskina bruker ca 2min på å slå seg av.

Har aldri opplevd lignende før. Jeg formaterte pga nytt skjermkort (ATI 9600XT), før hadde jeg Nvidia. Derfor mistenker jeg skjermkortet...

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...