Gå til innhold

Ny bruktbil, klarlakk flasser av (relativt) nylakkert støtfanger


Anbefalte innlegg

Hei,

 

For rundt 2-3 mnd siden kjøpte jeg meg en ny bruktbil av en privatperson, en 2015 BMW.

 

Han sa kjapt i salget at frontfangeren var omlakkert pga en bitteliten skrape fra et lite sammenstøt i sammenheng med parkering, der en volvo hadde rygget forsiktig inn i den. Var ingenting mer enn en bitteliten skramme.

 

Fangeren ble da omlakkert i 09/2017 som forsikringssak, i et firma jeg nå har fått navnet på (i feil side av landet)

 

Vaska bilen på bursdagen min i går og fikk den beste gaven der jeg innså at klarlakken har valgt å ikke bruke Head&Shoulders, altså klarlakken har begynt å flasse av som bare det i det området.

 

Er dette noe jeg kan reklamere for? Evt. hvem er det som egentlig har ansvaret her?

post-204823-0-25262900-1569407378_thumb.jpg

post-204823-0-06315000-1569407384_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Hei. Jeg fikk samme problemet med en bildør og ett speil som «flasset» etter ca. 2 år. Jeg fikk lakkert opp på nytt uten kostnad. Forklaringen på hvorfor dette kunne skje var at klarlakken sannsynligvis hadde blitt lagt på for tidlig etter lakkering. Den må få tørke nok før klarlakken legges oppå. Ellers kan den «flasse av» 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...