Gå til innhold

T230 vs Z200


Ximo

Anbefalte innlegg

Jeg er selv på jakt etter en mobil under kr 2000, og har kommet fram til disse to modellene fra Sony Ericsson. Vet det fins andre merker der ute, men jeg falt for disse to. Så jeg samlet sammen spesifikasjonene til de to modellene og satt de opp mot hverandre.. Her er sammenligningen:

 

T står for T230:

sony_ericsson_t230_small.jpg

 

Z står for Z200:

I208200.jpg

 

DISPLAY

T: 101x80 4096 farger STN

Z: 128x128 4096 farger STN

 

EMAIL

T: Egen epost-klient

Z: Ingen (men kan bruke WAP og online epostleser)

 

SPILL

T: 3 integrerte spill, kan laste ned Mophun-spill

Z: 3 integrerte spill, kan ikke laste ned flere

 

MMS:

T: Ja

Z: Nei

 

POLIFONE RINGELYDER

T: 32 kanaler

Z: 40 kanaler

 

OVERFØRING

T: USB-kabel

Z: IrDA eller kabel

 

KAMERA

T: Støtte for kamera

Z: Ingen støtte for kamera

 

GSM-NETT

T: 1800 og 900

Z: 1900, 1800 og 900

 

BATTERITIDER

T: 12t taletid, 300t standby

Z: 4.5t taletid, 200t standby (selv om amobil.no sier 400)

 

PRIS

T: 1348 (inkl. mva) på mpx.no (ikke på lager, antatt 29.01.2004)

Z: 1855 (inkl. mva) på mpx.no

 

Ellers har begge to ganske mye det samme innholdet som T310 (kalender, memo, galleri, bakgrunnsbilde, t9, vibrasjon). Begge modellene har WAP 1.2.1 (ikke 2.0 som noen nyere websider bruker).

 

Her er en oversikt over forskjellene:

T230

+ Kan sende og motta MMS og email

+ Kan laste ned nye Mophun-spill

+ Overføring med USB-kabel

+ Kan brukes med kamera

+ 12 timers(!) taletid

+ Mer for pengene

- Kjedelig design

- Kun dualband (minus for meg, kanskje ikke så farlig for de fleste)

 

Z200

+ Fin design (vekker oppsikt.. inntil alle har den typen mobil)

+ Noe større skjerm

+ Praktisk klokke/status-display utenpå

+ Veldig god lyd

+ Infrarød overføring eller kabel

+ Triband

- Kr. 500 dyrere, med mindre funksjoner

- Støtter ikke Mophun-spill

- Støtter ikke MMS

- Har ikke epost-klient

- Kan ikke brukes med kamera

 

Les mer om Z200 på Sony Ericsson eller amobil.no..

Les mer om T230 på Sony Ericsson eller amobil.no..

 

 

Velg selv.. jeg er ennå ikke helt sikker, skulle helst sett at Sony Ericsson hadde kombinert de to. Designet til Z200 og innholdet til T230. Det er vel nærmere Z600, men den koster jo skjorta. Må de gjøre det så vanskelig!!! :scared:.... :roll:

Endret av Ximo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker :thumbs:

 

Jeg hadde valgt z200 om jeg skulle velge mellom dem.

Hvorfor ville du valgt Z200? Pga designet eller noe annet? Jeg vet at du aldri har sendt en eneste MMS ;), men savner du ikke å kunne motta bilder eller spille spill?

 

Z200 har foresten 200timers standby.....(99,%sikker)

Editert.

Endret av Ximo
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du trenger mms, kamera og alle de andre funksjonene, bare du vet hva du vil ha og trenger. Jeg for min del trenger ikke mms, å laste ned spill (for jeg vet at jeg ikke kommer til å bruke de spillene som allerede er der så mye heller)osv, så jeg ville valgt Z200. Mye fordi jeg liker utseende bedre, men også fordi den inneholder alle de funksjonene jeg trenger og noen til.

Lenke til kommentar

Du husker det, at jeg ikke har sendt en eneste mms :-). Det stemmer det.

z200 hadde et veldig pent design, gode knapper og en fin joystick. Designet er kanskje litt femi for min smak, men med et rett håndledd så går det vel :-)

 

Ang. spill så spiller jeg nesten bare sjakk. P800 og P900..

Endret av Habla
Lenke til kommentar
Spørsmålet er om du trenger mms, kamera og alle de andre funksjonene, bare du vet hva du vil ha og trenger.

well said, sir sesoon! sant nok, egentlig har z200 det jeg trenger. det som er så irriterende er at t230 er billigere og har enda mer, og da blir det liksom feil for meg å kjøpe den dyrere modellen fordi den er "egentlig bra nok".. skulle vært omvendt! men det jeg kjøper da er designet, et litt femi-design ifølge habla :D

 

men med et rett håndledd så går det vel :)

mener du at med et homse-håndledd så ser man bare såååå sexy ut med den telefonen? eller at hvis man holder telefonen med et rett, fast, bestemt håndledd så går det bra?

 

forresten, jobber du i sony ericsson? har aldri sett noen som har eid så å si alle modeller fra sony ericsson før :wow:

Endret av Ximo
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på homsehåndledde. Telefonen er super lekker. Jeg har skrevet et innlegg om det før. Den kommer til å bli en super slager for jentene tror jeg. Den er litt for femi for meg, men jeg er bare en gammel gris.

 

Jeg jobber ikke i SE. Har bare veldig gode kontakter :-)

 

Hablagoodnight

Lenke til kommentar

Jeg har testet Z200 over en ukes tid og er egentlig litt skuffet over den. Greit at det er en design telefon, men hvorfor ikke gi den MMS, Mophun/java-støtte og WAP 2.0? Det skal så lite til for å løfte Z200 opp på et nivå hvor innholdet står i stil med designet.

 

T230 er jo billigere og kan mer, men ser ikke så bra ut som Z200. Jeg har veldig lyst på en mobil nummer to ettersom det er stress å dra med seg P800 på byn, og Z200s design faller veldig i smak. Men jeg tviler litt. Jeg vil gjerne få de bildene som mine venner sender meg, og ikke en sms med link til en internett side.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt. Uvanlig lenge.. :dontgetit:......

 

Uansett, jeg har kommet fram til at det å laste ned spill kommer ikke til å bli noe stort savn, eneste spillet jeg har lasta ned før er "Carew vs Riise", og jeg hadde ikke lasta ned mange spill hadde jeg kunnet det uansett (:roll:). Kamera har jeg ikke, og kommer ikke til å skaffe meg et heller, så det er greit. Men MMS hadde vært kult å kunne motta fra venner (:ermm:). Ir-porten til Z200 kan gjøre samme nytten med andre mobiler som har Ir (såvidt jeg vet), og jeg kan jo hente bilder fra PC'en (:thumbup:). Men epostklient er noe jeg kunne tenkt meg (:ermm:). En nødløsning (som sikkert virker) er en WAP epostleser, og det kan jeg tilogmed lage selv med PHP.. blir bare et kult prosjekt. Sjekking og sending av email på WAP! :thumbup:

 

Såh, etter nøye gjennomtanke heller jeg bittelittegrann mot Z200 :w00t:

Men det er mest at designet (og klokka på dekselet) veier opp mot manglene til Z200. Jeg hadde ikke brukt noe særlig annet enn epostklienten og kalenderen på T230 uansett. Tror forresten at det blå dekselet ikke er så femi som det røde, og Habla hadde nok rett i at det gjelder å ikke holde den kun med tommel- og pekefingern og med håndleddet som en homofil holder en veske. Heller holde den som man vanligvis holder en mobil :p. Et pluss for meg med Z200 er at den er triband og virker flere steder i verden enn T230.. passer bra for meg som skal mye ut å reise (håper jeg) :cool:

 

Jeg ser for meg meg selv sitte på huk i en mørk krok, mens jeg stryker forsiktig på min Z200 og hveser "myyy preeeciooousssssssssss"... :dribble:

 

Blir digg. Jeg tror jeg kjøper en og prøver den noen dager, er jeg ikke fornøyd kan jeg kanskje få byttet den i T230 når den kommer ut. Håper ikke andre sliter like mye som meg med å velge mobil, men mange av dere er vel rutinerte på det området :p

Lenke til kommentar
Jeg har testet Z200 over en ukes tid og er egentlig litt skuffet over den. Greit at det er en design telefon, men hvorfor ikke gi den MMS, Mophun/java-støtte og WAP 2.0? Det skal så lite til for å løfte Z200 opp på et nivå hvor innholdet står i stil med designet.

 

T230 er jo billigere og kan mer, men ser ikke så bra ut som Z200. Jeg har veldig lyst på en mobil nummer to ettersom det er stress å dra med seg P800 på byn, og Z200s design faller veldig i smak. Men jeg tviler litt. Jeg vil gjerne få de bildene som mine venner sender meg, og ikke en sms med link til en internett side.

Hey,er det ikke Georg? Kult og få besøk fra "dintelefon" bra test av Z200 foresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Er i statene naa og her selger T226, som T230 heter her, som varmt hvetebroed. Snakket med en forhandler ogsaa og han sa at det var en telefon han anbefalte mange pga pris og funksjonalitet. Har tatt en liten titt paa den, og den virker veldig bra, men ikke gaatt grundig gjennom den... :dontgetit:

 

Eneste minus som man merker ved den er skjermen som kun har en opploesning paa 101x80 piksler. Er litt i minste laget....

Lenke til kommentar

Jeg tror T230 blir en storslager blant folk når den kommer, både design og funskjoner er helt greie for folk som ikke trenger alt av duppedingser på mobiltelefonen sin. Og med en pris på 1348 kr kommer den til å selge bare på grunnlag av pris.Fint som en telefon du ikke trenger å være så redd for!

Designet er jo helt ok. Z200 er jo ikke mye fin vil jeg si!

Lenke til kommentar
Jeg har testet Z200 over en ukes tid og er egentlig litt skuffet over den. Greit at det er en design telefon, men hvorfor ikke gi den MMS, Mophun/java-støtte og WAP 2.0? Det skal så lite til for å løfte Z200 opp på et nivå hvor innholdet står i stil med designet.

 

T230 er jo billigere og kan mer, men ser ikke så bra ut som Z200. Jeg har veldig lyst på en mobil nummer to ettersom det er stress å dra med seg P800 på byn, og Z200s design faller veldig i smak. Men jeg tviler litt. Jeg vil gjerne få de bildene som mine venner sender meg, og ikke en sms med link til en internett side.

Hey,er det ikke Georg? Kult og få besøk fra "dintelefon" bra test av Z200 foresten :thumbup:

 

Hysj! Det er en hemmelighet.. jeg jobber "undercover".... :p

 

Hehe.. :D

 

Takker! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har merket noe med skjermen til T230,har lest på noen sider at det står at T230 har 512 farger.Ta en Titt her f.eks.Hva er rett?Jeg holder selvfølgelig med det som står på sonyericcsons side,me det at den har 4096 farger.

 

det at den har 512 farger er feil. Den har som oppgitt på SE sider 4096 farger LCD skjerm!

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...