Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnehage og bursdager


Anbefalte innlegg

Det uheldige er at mange foreldre ikke selv evner å se hvordan deres barn er med på å skape grobunn for mobbing og utfrysing.

 

jeg driter i om Morten i salgsavdelingen ikke inviterer meg til sin bursdag, men jeg nærmer meg 40 - så det har begrenset innvirkning på mitt følelsesliv. For en 4-åring kan det være veldig trist. Kanskje ikke så ille om det er en isolert hendelse, men barn er skikkelig stygge med hverandre, og hvis det blir en trend blant de "populære" barna at Lise ikke inviteres så lærer hun sakte men sikkert at hun er annerledes, mindre verdt og innfinner seg med at hun fryses ut og etterhvert kanskje mobbes.

 

Jeg liker ikke overformynderi, men sannheten er nok at barnehagen normalt sett har bedre innsikt i den sosiale dynamikken i praksis i barnehagen.

Hvis du har vært borti mobbeproblematikk hos barn så er frustrasjonen at foreldrene til barnet som mobber er de som gir faen. De møter ikke opp på møter og skolen har begrensede virkemidler til å ta tak i enkeltsaker. Dermed får ukultur gro i årevis med mindre man tar saken i egne hender og risikerer å selv bli anmeldt for det ene eller det andre.

 

Da er det, i det store og hele, bedre at barnehage og skole heller legger ned retningslinjer som alle bes følge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...