Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Før jeg begynner på ferden videre mot overklokking tenkte jeg å forhøre meg her om det finnes noen diagnostikk-programmer jeg kan få sjekket helsestatusen til alle de individuelle komponente på?

Utover helsediagnostikk har jeg kjørt et par vanlige ytelsetester allerede (3DMark, VRMark, Heaven, Unigine Benchmarks, UserBenchmark, Cinebench R15/R20) med resultater linket litt lengre ned i tråden - kunne gjerne tenkt meg å se hvor standarden faktisk ligger på komponentene da de fleste som laster opp resultater på disse testene har overklokket både CPU og GPU. I UserBenchmark f.eks. får jeg "performing below expectations" på mitt 2080 Ti Strix OC, som allerede er fabrikk-overklokket. Greit å nevne at de fleste på internett mener at dette spesifikke programmet kan være noe ubrukelig i disse dager. Skjermkortet lager også en høyfrekvent coil-whine i spill med høy FPS, noe som naturligvis også gjør meg litt skeptisk med tanke på prisen til dette kortet.

 

Her er resultene fra testene - alt er stock, unntatt XMP som er satt til Mode1 i UEFI.

  1. Cinebench R15
  2. Cinebench R20
  3. Unigine Heaven Benchmark
  4. Unigine Superposition Benchmark - 1080p Extreme
  5. Unigine Superposition Benchmark - 4K Optimized
  6. 3DMark - Time Spy Extreme
  7. CPU-Z Benchmark
  8. UserBenchmark - Game 134%, Desk 150%, Work 140%

Her er komponentene:

  • Aorus Master Z390
  • Intel Core i9 9900K
  • Corsair H150i Pro
  • G.Skill 16GB 3200Mhz CL14
  • Asus ROG Strix 2080 Ti OC
  • Samsung Evo Plus 500GB
  • SeaSonic Focus+ 850W GOLD

Før jeg begynner å sende inn f.eks GPU til RMA vil jeg gjerne vite hvor jeg faktisk ligger og om det er noe galt utover kun ulyder. Setter pris på forslag til diagnoseverktøy!

Endret av Sisto90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...