Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel vectra c intercooler


ChrisJon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er intercooler? Så vidt jeg vet går det kun luft gjennom den så den skal ikke kunne ryke. Hvit røyk er som regel damp. Du har ikke noe annet som lekker ned på den? Eller om det er radiatoren eller kondenseren (AC).

Ser nå når jeg søkte på delenr så er det en kondenser.

Lenke til kommentar

Ja den skal bli varm når AC er på. Det er tegn på at AC'n faktisk funker. Men det burde ikke ryke av den. Med mindre det er noe annet som lekker på den. Radiatoren f.eks.

Radiatoren står tett inntil, er litt søl på utsiden av kondensern.. Røyken som kommer ut svir meget når du får det på øynene. Kan det være lekasje på noen slanger? Motor lyset lyser og har mistet litt effekt på bilen.

Lenke til kommentar

Da må du få koblet til en feilkodeleser og hente ut koder. Lekkasjen må du nesten bare lete etter manuelt. Kan være kjølevæske, olje, drivstoff eller AC-gass. Olje og drivstoff ville luktet veldig tydelig og hadde AC-systemet lekket ville du fort mistet AC-en.

Får opp feilkode; U2106 og P0650.

Når jeg drar hånda over kondensern, så er det vann/kjøleveske som ligger der.

Lenke til kommentar

Da må du få koblet til en feilkodeleser og hente ut koder. Lekkasjen må du nesten bare lete etter manuelt. Kan være kjølevæske, olje, drivstoff eller AC-gass. Olje og drivstoff ville luktet veldig tydelig og hadde AC-systemet lekket ville du fort mistet AC-en.

Vet du hva dette står for?

- P0650 Malfunction Indicator (MI) Control Circuit High C-36

- P0650 Malfunction Indicator (MI) Control Circuit Open C-36

 

- U2106 CAN-BUS no Communication with TCM B-05

Lenke til kommentar

https://www.yourmechanic.com/article/obd-ii-trouble-code-malfunction-indicator-lamp-mil-control-circuit-malfunction-by-parker-hill

 

P0650 ser ut til å være at motorlampa ikke virker. Men hvis den lyser så gjør den jo tydeligvis det. Kan være gammel kode.

 

U2106 ser ut til å være feil med kommunikasjon med girkassemodulen. Evt. at kontrollmodulen er defekt.

 

Automatgir? Kanskje lekkasje i oljekjøler til girkassa?

 

Edit: Jeg gjetter stort sett. Du må nok til verksted for å få nøyaktig diagnose.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

https://www.yourmechanic.com/article/obd-ii-trouble-code-malfunction-indicator-lamp-mil-control-circuit-malfunction-by-parker-hill

 

P0650 ser ut til å være at motorlampa ikke virker. Men hvis den lyser så gjør den jo tydeligvis det. Kan være gammel kode.

 

U2106 ser ut til å være feil med kommunikasjon med girkassemodulen. Evt. at kontrollmodulen er defekt.

 

Automatgir? Kanskje lekkasje i oljekjøler til girkassa?

 

Edit: Jeg gjetter stort sett. Du må nok til verksted for å få nøyaktig diagnose.

Automatgir ja, skal sjekke litt ikveld :)

Lenke til kommentar

Lekker oljekjøler til girkasse så må du få sjekket dette asap!
For lite olje i girkassen fører til havari av kassen!

 

 

Er det den som lekker, så få fikset dette og ta en flush/service på kassen :)


Lekker det kjølevæske så har du selvfølgelig en lekkasje en plass, sjekk alle slanger og radiator. Sjekk også rundt motor viss du har mulighet til dette. Mest sannsynlig en slange som har morknet over tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...