Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2,3mb shdsl fra bluecom


Anbefalte innlegg

jeg har 2,3MBit shdsl linje fra bluecom og jeg lurer på hva jeg i teorien får av fart når jeg skal laste ned omregnet til KB/sec? og hva som er vanlig, med tanke på overhead og det hele. jeg får 240KB/sec, maks. skal jeg være fornøyd med dette?

2300/8 = 287

 

en annen ting, noen andre der ute som har shdsl fra bluecom? når jeg smeller linja i taket på ned hastighet, dropper ut hastigheten noe så vanvittig sinnsykt..

(laster ned i 240KB/sec så får jeg en ut hastighet på 60KB/sec - og før var den på rundt 160-170 til en kompis..) og dette er fakta; dvs ha et vindu med irc back ftp programmet som har en dcc gåendes med en ut fart på 160KB/sec, og når jeg da drar på ftpn og laster ned i full pupp synker ut hastigheten med en gang.)

 

fatter ikke hva som kan være galt.

 

mvh

johnny pleasure

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jog dette er fakta; dvs ha et vindu med irc back ftp programmet som har en dcc gåendes med en ut fart på 160KB/sec, og når jeg da drar på ftpn og laster ned i full pupp synker ut hastigheten med en gang.)

 

fatter ikke hva som kan være galt.

Er det noe galt da?

Makser du ut linje den ene veien vil du oppleve dette uansett linje, det ligger TCP/IP sin natur.

Lenke til kommentar

du har jo 2300/8 = 287KBps til rådighet TIL SAMMEN. Ikke hver vei :)

Så hvis du har 160 ned er det igjen 127 til å laste opp med.

 

Har du prøvd ITavisen.no sin hastighets test? Den kan gi en god indikator på om du får det du betaler for... Ellers er det verdt å nevne at ved nedlasting er det vanskelig å makse linja, selv om det går fint fra flere ordentlige servere.

Lenke til kommentar
du har jo 2300/8 = 287KBps til rådighet TIL SAMMEN. Ikke hver vei :)

Så hvis du har 160 ned er det igjen 127 til å laste opp med.

 

Har du prøvd ITavisen.no sin hastighets test? Den kan gi en god indikator på om du får det du betaler for... Ellers er det verdt å nevne at ved nedlasting er det vanskelig å makse linja, selv om det går fint fra flere ordentlige servere.

Dette var ikke jeg klar over! er du sikker på dette? :roll:

Slik jeg har oppfattet det skal man ha disponibelt 2,3 ut og 2,3 inn, ikke at dette er et faktum som deles på 2(at du får 1,15 inn og 1,15ut)

Det er greit at hvis den ene veien blir maxet 100% så vil det påvirke den andre veien, dette har jo med kontroll pakker og gjøre.

for hvær pakke som sendes, blir det jo sent en "bekreftelses pakke" tilbake...

Kan noen klarere opp i denne situasjonen?

Lenke til kommentar

jeg har 1mbit sdsl (shdsl som dem så fint kaller det da jeg fikk det nye modemet) fra catch. jeg kan uppe med 128 kilobyte/s samtidig som jeg laster ned med 128 kilobyte/s. ser ikke ikke helt at ikke up/down hastigheten din skal kunne gi like mye hver vei samtidig.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har SHdls fra NGT og skal ha 1160/1160 Har flere ganger sett på oppsttet i maskin/linje , men får aldrig max fart. Det er ca 15% lavere og det er akseptert fra leverandør. Dette er slik det var med ADLS også før , men etter utallige klager kompanserer leverandørene nå for dette (dette er NGT sine ord)

 

Så jeg tror du skal være fornøyd med dine 240 da det er ca 15% under det linja burde vise. :roll:

 

Roger

[email protected]

:xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...