Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server i win xp


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en server på en stasjonær maskin hjemme som har win xp pro slik at jeg kan koble min bærbar til den og feks. kunne kjøre program fra bærbar maskinen i serveren og samtidig skal bruke internett fra servern(det har jeg fått til :D ) . Kan man bruke win xp pro for å gjøre det eller jeg trenger win2000server? hvis det går med win xp kan noen vise meg hvordan? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...kjøre program fra bærbar maskinen i serveren...

Hva mener du med det?

Hvis du skal bruke prossessor-kraften til "serveren" til å kjøre programmer på den bærbare så er nok dette ganske så umulig.. Det du isåfall tenker på er tykke og tynne klienter.. ;)

 

Hva slags programmer er det du skal kjøre på denne måten?

 

Og hva mener du med at du skal sette opp en server på en XP pro maskin? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg skal sette opp en server på en stasjonær maskin hjemme som har win xp pro  slik at jeg kan koble min bærbar til den og feks. kunne kjøre  program fra bærbar maskinen i serveren og samtidig skal bruke internett fra servern(det har jeg fått til  :D  ) . Kan man bruke win xp pro for å gjøre det eller jeg trenger win2000server? hvis det går med win xp kan noen vise meg hvordan? :)
londoy Skrevet 25/12/2003 : 04:00

  linux?

nei, windows.... forresten fortell meg hvordan man setter opp et flerbruker-system(grafisk via nettverk) under linux uten 3. parts programmer(payware)... ok... vet om programmer som vnc, ssh, x-win, m.m....

 

edit: x-win32 via ssh(eksempel)...

 

enda en edit: ok.. har testa ut linux via pxe/tftp... gir meg, det funker bra... men likevel; enklere (om dog dyrere), ms-platformen er enklere...dvs. mindre knoting/konfigurering... men... linux ER et alternativ, hvis maskinvaren på klienten ikke er siste nytt... en lekker sak med net-booting fra en linux-box, er muligheten til å starte en strippa linux(via nett), og starte 'remote desktop' mot en windows-server...problemet i dette tilfellet er at du må betale en 'klient-lisens' til ms for hver klient du kobler opp....

Endret av rwu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...