Gå til innhold

Ny gaming PC (144hz+) - vurdere brukt?


Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Har planer om å kjøpe / bygge meg en gaming PC. Vil hovedsakelig spille CS:GO og Fortnite. Håper på å kunne dra begge spillene på maks settings med stabilt 300 fps. 

 

Jeg er veldig fleksibel med tanke på budsjett. Jeg ønsker å bruke så lite penger som mulig, og hadde håpet på å komme unna med maks 10.000,- med alt inkludert (skjerm + tastatur), og gjerne billigere.  Dersom grunner taler for det, og det vil være økonomisk gunstig å øke budsjettet kan jeg være villig til det. Jeg ønsker et litt fremtidsrettet build der man har muligheten til å skifte ut /oppgradere deler ved behov. 

 

Jeg trenger ikke nødvendigvis det nyeste av det nye, og kan være villig til å titte litt på bruktmarkedet. 

Sist jeg satte meg litt inn i komponenter var for 3 år siden, og jeg har pr. idag lite peiling på hva som er bra. Har tittet på "Black Refinery" builden i stickien her, men vil anta det er mer lønnsomt å kjøpe noe brukt? Hva bør man se etter? Det lille jeg har lest har jeg forstått at det er bedre å gå for et 1080 skjermkort kontra 2060? Hvilken prosessor er det som gjelder om dagen? 

 

Må samtidig kjøpe skjerm og tastatur. Må ha minimum 120hz skjerm, helst 144hz og kanskje 240hz? Aldri prøvd en 240hz før. 

 

Noe jeg bør se etter brukt? Noen som har lyst til å hjelpe meg? 

Mottas med stooor takk! 

Endret av diesto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner sikkert en brukbar pc med en 1070 og en i5/i7/R5 prosessor på Finn innen budsjettet ditt. Det hadde vært beste alternativ.

 

300 fps i Fortnite med max settings tror jeg blir umulig med budsjettet ditt hvis du kjøper nytt. Men 240 på litt lavere kvalitet kunne gått. 

 

Hvis du skal kjøpe nytt ville jeg valgt en Ryzen 5 3600 (2149 kr) og en 1660 ti (2799 kr). Så finner du noe brukbart (men billig) hovedkort, kabinett, ram, strømforsyning og ssd. Totalt blir det sikkert 7500-8000 kr. Så kan du kjøpe en brukt 144 hz skjerm til 1500 på Finn og 500 til tastatur. 

Endret av -Audun-
Lenke til kommentar

Bruktmarkedet for PCer til spillbruk i prisklasse 6-12.000 kr er ofte dårlige kjøp.

Mangler kvitteringer, usikker hvordan det har blitt brukt etc. Og i tillegg kan en slippe unna billigere med å bygge selv. Men om en følger med lenge nok dukker det opp gode kjøp et par ganger i måneden. 

 

Det beste er nok å kjøpe noe ala The Corporal i tråden den perfekte PC-pakke.

Eksempelbygg jeg selv endte opp med (angrer kun på PSU):

post-344891-0-18679400-1565729390_thumb.png

 

Komplett har prisgaranti, så fikk 400kr i gavekort som kan brukes til feks SSD. Jeg hadde en ubrukt liggende fra Black Friday.

 

Pris for PC: 8000-8500 kr

Pris for 144hz-skjerm: 1500-2000kr (feks Benq XL2411P)

Rimelig mekanisk tastatur og en god mus: 1000kr (feks 
Totalt = 10500 - 11500 kr

 

Spiller ikke Fortnite, men får 300 fps i CSGO. Hvis du kun spiller CSGO kan det være at du trives best med et dyrere hovedkort og en K-prosessor for å overklokke, og heller nedgradere skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...