Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Huawei HG8245 - GET - DNS


Anbefalte innlegg

Hei,
Er det ikke mulig å sette foreks 1.1.1.1 (Cloudfare) som DNS i fibermodemet til GET?
Har hatt det i bridge-mode frem til i dag, og brukt ASUS RT-AC66U som standard trådløs ruter.
Siden jeg fikk GET BoX og denne må stå i hjemmesentral/fibermodem for å få IPTV Multicast, så slo vi av bridge mode i dag.
Nå får jeg ikke satt DNS til 1.1.1.1 (eller noe annet) manuelt :(
Alltid et eller annet... 
Noe tips?

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Krever Virkelig Get BoX  at den ikke står  i bridge?  kan du ikke få en port på det multimodemet rutet opp til multicast? 

Dette har jeg ikke spurt om, eller "forsket" på. 

Har kun blitt fortalt at for å få direkte tv, og best mulig signaler (6-12Mbit) IPTV Multicast, så må Get BoX stå i lanport 1-3 i Huawei fibermodemet.

Står BoX i Asus ruter, så får jeg http signaler (maks 5,2Mbit) og en forsinkelse på mellom 30 og 50 sekunder.

 

Hadde vært fint å koble alt i Asus, med direkte tv og best mulig signaler, for da kan også Get BoX nå filer jeg har på server/pc etc som står tilkoblet Asus via ethernet/wifi.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke spurt om, eller "forsket" på. 

Har kun blitt fortalt at for å få direkte tv, og best mulig signaler (6-12Mbit) IPTV Multicast, så må Get BoX stå i lanport 1-3 i Huawei fibermodemet.

Står BoX i Asus ruter, så får jeg http signaler (maks 5,2Mbit) og en forsinkelse på mellom 30 og 50 sekunder.

 

Hadde vært fint å koble alt i Asus, men direkte tv og best mulig signaler, for da kan også Get BoX nå filer jeg har på server/pc etc som står tilkoblet Asus via ethernet/wifi.

 

Vell det er uaktuelt at jeg slår av bridge, og at Get har så dårlig løsning forstår jeg ikke Eidsiva frks, har 2 delt, hvor siste port er TV mens resten er i bridge.   Jeg har selv koblet alt mitt i en Unifi router som står for alt samt brannvegg, har også noen enheter som er koblet utenom slik at de har public ip

Lenke til kommentar

Leste litt bedre hva du kommenterte på nå, litt ukonsentrert... :roll:  men som du sikkert forstod etter siste melding så har ting endret seg etter første post.  :thumbup: 
Huawei fibermodemet kan settes i bridge mode, og en får IPTV Multicast ved å koble Get BoX til Huawei LAN 1-3.

Så nå er altså situasjonen følgende; 

- TV (ingen forsinkelse, bra bildekvalitet), opptak, tv-arkiv, apper (Netflix etc) funker bra.

- Chromecast (enhetene må jo være tilkoblet samme ruter/modem) og apper som foreks vil ha filtilgang på enheter tilkoblet Asus ruter funker da selvsagt ikke. :/

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...