Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Huawei HG8245 - GET - DNS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Er det ikke mulig å sette foreks 1.1.1.1 (Cloudfare) som DNS i fibermodemet til GET?
Har hatt det i bridge-mode frem til i dag, og brukt ASUS RT-AC66U som standard trådløs ruter.
Siden jeg fikk GET BoX og denne må stå i hjemmesentral/fibermodem for å få IPTV Multicast, så slo vi av bridge mode i dag.
Nå får jeg ikke satt DNS til 1.1.1.1 (eller noe annet) manuelt :(
Alltid et eller annet... 
Noe tips?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Krever Virkelig Get BoX  at den ikke står  i bridge?  kan du ikke få en port på det multimodemet rutet opp til multicast? 

Dette har jeg ikke spurt om, eller "forsket" på. 

Har kun blitt fortalt at for å få direkte tv, og best mulig signaler (6-12Mbit) IPTV Multicast, så må Get BoX stå i lanport 1-3 i Huawei fibermodemet.

Står BoX i Asus ruter, så får jeg http signaler (maks 5,2Mbit) og en forsinkelse på mellom 30 og 50 sekunder.

Hadde vært fint å koble alt i Asus, med direkte tv og best mulig signaler, for da kan også Get BoX nå filer jeg har på server/pc etc som står tilkoblet Asus via ethernet/wifi.

Endret av BigZ12
Skrevet

Dette har jeg ikke spurt om, eller "forsket" på. 

Har kun blitt fortalt at for å få direkte tv, og best mulig signaler (6-12Mbit) IPTV Multicast, så må Get BoX stå i lanport 1-3 i Huawei fibermodemet.

Står BoX i Asus ruter, så får jeg http signaler (maks 5,2Mbit) og en forsinkelse på mellom 30 og 50 sekunder.

Hadde vært fint å koble alt i Asus, men direkte tv og best mulig signaler, for da kan også Get BoX nå filer jeg har på server/pc etc som står tilkoblet Asus via ethernet/wifi.

Vell det er uaktuelt at jeg slår av bridge, og at Get har så dårlig løsning forstår jeg ikke Eidsiva frks, har 2 delt, hvor siste port er TV mens resten er i bridge.   Jeg har selv koblet alt mitt i en Unifi router som står for alt samt brannvegg, har også noen enheter som er koblet utenom slik at de har public ip

Skrevet (endret)

Nå har jeg mitt Huawei modem i bridge mode, LAN-port 4 brukes for nettverkskabel til Asus router.
Get BoX står i LAN-port 1 i Huawei.

Endret av BigZ12
Skrevet (endret)

Leste litt bedre hva du kommenterte på nå, litt ukonsentrert... :roll:  men som du sikkert forstod etter siste melding så har ting endret seg etter første post.  :thumbup: 
Huawei fibermodemet kan settes i bridge mode, og en får IPTV Multicast ved å koble Get BoX til Huawei LAN 1-3.

Så nå er altså situasjonen følgende; 

- TV (ingen forsinkelse, bra bildekvalitet), opptak, tv-arkiv, apper (Netflix etc) funker bra.

- Chromecast (enhetene må jo være tilkoblet samme ruter/modem) og apper som foreks vil ha filtilgang på enheter tilkoblet Asus ruter funker da selvsagt ikke. :/

Endret av BigZ12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...