Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min erfaring med Kvalito IT


Anbefalte innlegg

MTU-Multilink har kjøpt kundemassen. Kontraktene går ned med det synkende skipet. Det er dermed ingen som MÅ fortsette med MTU-Multilink. Nå gjelder ingen binding.... Flykt de som vil :)

Vet du noe sted hvor dette står "svart på hvitt"?

Nei.

Har mailet med advokaten vår som har holdt på med min Kvalito sak. Har ikke fått noen tilbakemelding enda.

Ok.

 

Håper du gidder å videreformidle et evt. svar du får (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi som er kvalito kunder bør tenke på at MTUlink dekker

den tiden vi har betalt for, men ennå ikke har brukt.

Hadde ingen kjøpt boet til kvalito så er det ingen som ville

fått igjen de pengene de har betalt inn. (leie av linje)

Jeg selv har ennå en mnd igjen "på krita".

De som f.eks betalte forskuddsregningen noen få dager

før konkursen, ville tapt nesten 3 mnd leie hvis

MTUlink ikke hadde dekket dette.

 

Så all honnør til dem. Men om de viderefører kvalito sin prispolitikk

med forskjellige priser rundt i landet blir de fort

upopulær.

Ser også at MTUlink ikke har bindingstid.

Dvs at du ikke binder prisen du betaler for linja, men alle

får samme pris til enhver tid.

Sliter fortsatt med en pris på 399,-/mnd (704/128k)

Lenke til kommentar

Ved konkurs termineres alle løpende kontrakter. (Ref. Konkursloven)

Bobestyrer kan selge kundemassen, men ingen er forpliktet til å følge med.

 

Så alle Kvalito kunder er i prinsippet fri til å skifte nå. Men jeg tror det kan bli interessant å se hva slags ISP MTU link blir, så det hadde jo vært greit om dere ble.

Lenke til kommentar
Ved konkurs termineres alle løpende kontrakter. (Ref. Konkursloven)

Bobestyrer kan selge kundemassen, men ingen er forpliktet til å følge med.

 

Så alle Kvalito kunder er i prinsippet fri til å skifte nå. Men jeg tror det kan bli interessant å se hva slags ISP MTU link blir, så det hadde jo vært greit om dere ble.

Jeg blir i vertfall. Har 2 1/2 måned igjen av siste betalte regning. Så får se jeg se hvordan det blir. Er litt mye å betale for å gå over til Bluecom. Får de fikset mine pingproblemer så er alt bra. Kan jo ikke bli mye verre uansett.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er helt ny kunde hos ex-kvalito....og har gått og ventet en stund på ADSL linjen min, uten at det skjedde noe særlig. Dagen etter at MTU tok over...(dvs igår) kom jeg på nett. Fikk super hjelp av dem til å konfigurere modem (som jeg hadde kjøpt på egen hånd...der var jo kvalito ganske dyre), sette opp e-post, etc.

 

Så jeg blir hos MTU enn så lenge.

 

God helg!

Lenke til kommentar

Jeg er en dialup kunde hos Kvalito....hva skjer med meg og oss andre(visst det er noen andre)...jeg synes det kommer veldig uklart frem på siden til Mtu.

Mtu snakker bare om Adsl/Sdsl kundene, ikke dialup kundene som dem tar over....hva skjer?Jeg har ikke fått noen mail eller noe som forklarer noen ting.

Endret av Råner`n
Lenke til kommentar

Ha ha!

 

Kaj fortsetter med gamle vaner og kjører bissniss slik han mener bissniss skal kjøres. Er det mulig? Fyren oppfører seg som en liten unge..

 

I løpet av helgen har vi blitt gjort oppmerksom på at tidligere daglig leder i Kvalito IT Oslo har sendt inn en endringsmelding på dette domenet. Dersom denne endringsmeldingen endrer navnetjeneroppsettet på domenet vil vi få problemer. Selvsagt er det svært uprofesjonelt av tidligere daglig leder dersom han velger å gjøre dette, vi kan faktisk gå så langt som å kalle det sabotasje som kun vil ramme kundene.

 

hva er det han vil oppnå ? he he .. for en fyr :p

Lenke til kommentar
Ha ha!

 

Kaj fortsetter med gamle vaner og kjører bissniss slik han mener bissniss skal kjøres. Er det mulig? Fyren oppfører seg som en liten unge..

 

I løpet av helgen har vi blitt gjort oppmerksom på at tidligere daglig leder i Kvalito IT Oslo har sendt inn en endringsmelding på dette domenet. Dersom denne endringsmeldingen endrer navnetjeneroppsettet på domenet vil vi få problemer. Selvsagt er det svært uprofesjonelt av tidligere daglig leder dersom han velger å gjøre dette, vi kan faktisk gå så langt som å kalle det sabotasje som kun vil ramme kundene.

 

hva er det han vil oppnå ? he he .. for en fyr :p

ER det mulig!! :ermm:

 

(flaming**sensurert*) ;)

Lenke til kommentar
Kaj fortsetter med gamle vaner og kjører bissniss slik han mener bissniss skal kjøres. Er det mulig? Fyren oppfører seg som en liten unge..

Hadde aldri trodd at jeg skulle forsvare Kaj, men det må jeg faktisk gjøre nå.

 

Domenet kvalito.no eies av Kvalito AS. Kvalito AS ble startet som et eiendomsselskap og drev (driver?) med utleie av leiligheter i Trondheim.

Selv om Kvalito IT AS er konkurs så har det ingenting med eierforholdet til domenet.

 

MTULink har overhode ikke krav på domenet, og det vet de godt! Kvalito AS eier domenet og kan gjøre hva søtten de ønsker med det. Når MUTLink kaller dette for sabotasje så kan det virke som det firmaet ikke mer seriøst enn Kvalito IT AS var tidligere.

 

MTULink har ikke gjort jobben sin da de overtok konkursboet. Synes derfor det er usmakelig når de beskylder andre for sabotasje. Dersom de ønsker å beholde 'merkenavnet' Kvalito bør de heller prøver å kjøpe domenet fra Kvalito AS. Eventuelt kan de registrere kvalitoit.no og se fremover.

 

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke lenger har noe med Kvalito AS, Kvalito IT AS eller MTULink å gjøre! Og jeg skal holde meg langt borte fra de firmaene/personene i fremtiden!

Lenke til kommentar

Domenet kvalito.no eies av Kvalito AS. Kvalito AS ble startet som et eiendomsselskap og drev (driver?) med utleie av leiligheter i Trondheim.

Selv om Kvalito IT AS er konkurs så har det ingenting med eierforholdet til domenet.

 

Dette gjør saken en hel annen og jeg er i så tilfelle helt enig i at det trekker MTUlink i dårlig lys.. Jeg trodde dette domenet fulgte med på kjøpet av Kvalito, men der tok jeg skammelig feil.. Sårri Kaj !!

Lenke til kommentar

Må si meg enig med hatukaze her. Sålenge Kaj & Co fortsatt eier flere firmaer med navnet "Kvalito" i seg kan det jo hende at de ønsker å bruke domenet til dette istedenfor. Da kan jo ikke MTUlink "stjele" det.

 

Ellers er det jo unektelig litt skummelt når de uttaler seg som de gjør på sine sider også da...

 

::Dan

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi har nok ikke hørt siste vers i sangen om Kvalito enda. Her er siste nytt.

 

Kan ikke si at jeg blir overrasket over dette med tanke på det vi har sett fra dem i den tiden de har holdt på. Håper de tar dem hardt og godt slik at det settes et eksempel, slik at vi slipper å se slike "mikkemus" aktører på markedet her i Norge.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at jeg blir mer en de 3 måneden som jeg har betalt for hos MTU link. Har nå vært uten linje siden den 9.03. Fikk vel først meldt i fra den 11.03 siden jeg ikke fikk tak i suportnummeret. Ikke lett når linja ligger nede og ikke fant nummeret via opplysningen. Men brukte 1 uke på å få beskjed om jeg måtte sende SDSL modemet til Bergen for sjekk.

 

Sendte og samtidig en forespørsel om hvilke priser og hvordan jeg kan få skiftet hatsighet på min linje. Blir litt for lite med 0,5 MB. Fikk da klar beskjed om at siden jeg er privatkunde, så får jeg ikke skiftet hatighet på SDSL linje. De er bare forbeholdt bedriftskunder.

 

Har desverre ikke nok penger til å legge inn Bluecom ennå. Men det er vel bare å legge seg på sparing. De er så vanvittig dyre på installasjonen. Men det er vel prisen en må betale for å få en skikkelig ISP. Skulle bare ønske Telenor hadde giddet og lever SDSL til privatkunder og fast IP. Men ser ikke ut som om de er så kjappe med å komme med nye tilbud til privatkunder.

 

mvh

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...