Gå til innhold

Mac-brukere må ta farvel med disse


Anbefalte innlegg

Det er et problem jeg ikke er kjent med, da jeg bruker MacOS på mine MBPs og ikke noen andre OS (jeg elsker hvordan hardware og software jobber sammen her).

 

Har aldri laget en applikasjon til MacOS eller iOS i mitt liv, men har både hatt Haskell, Java, Scala og C# applikasjoner som kjører i Docker i produksjon uten at dette har ført til noen større utfordringer.

 

Synes det er en fin balanse mellom homebrew og Apple sin mekanisme for oppdateringer, men er helt åpen for at alt i en pakke har sine fordeler. Linux er blitt bedre, men personlig skiftet jeg i 2015, etter minst 15 år, og har ikke sett meg tilbake siden. 

 

 

Bruker begge deler om hverandre, og det er veldig få problemer med å utvilke på mac, til f.eks. docker. Du kan kjøre både docker og kubernetes på mac også, det er helt strømlinjeformet, men behind-the-scenes kjører jo da det hele i virtualbox. Til utviklingsformål er det helt topp, men hva om du ønsker å eksperimentere med installasjon av kubernetes-clustere, da syns jeg det er bedre med LXC/LXD enn en drøss virtualboxer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...