Gå til innhold

Wifi og kablet - foreldrekontroll


Anbefalte innlegg

Må sette opp ny løsning på internett i leiligheten hos xn.

Tenkte legge kablet til barna. Men vi må ha foreldrekontroll. Med fysisk utestenging fra router. De vet nemmelig hvordan de kan resette og ta kontrollen selv.

De bor i tomannsbolig i andre etg. Med et loft over seg. Kan jeg sette router inni i et låsbart patcheskap eller noe? Noen forslag? Muligheten til å stenge wifi helt for spilling og ved behov stenge ned de fysiske portene helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her er på en måte slik jeg har gjort det. Har ett eget nett selv, ett til gjester og ett til barna. Det nettet til barna kommer de seg kun på mellom 17 og 19 på hverdager. Det vil si at både trådløst og kablet har samme funksjonen, siden sperren går på hele det subenettet. Å resette dette og ta kontrollen selv er ikke bare bare. Forsøker noen å komme seg rundt dette skal de få en god porsjon med skryt, samtidig at de mister tilgangen til nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen forslag? 

 

En edgerouter 4 og en styrt switch f.eks? Alt ettersom.. Unifi ac lite AP? Går det direkte kabel fra switch til AP ville jeg da valgt en switch med PoE så slipper en strømpluggen. En kan jo selvfølgelig bruke ett AP en har fra tidligere også. 

 

Her er mulighetene mange til å gjøre hva en vil, har jeg forstått etterhvert. Men at det er en løsning ei mor kommer til å sitte med er en helt annen sak. Det er vel også slik at jo vanskeligere det skal være å komme seg rundt jo mer vedlikehold/kunnskap kreves det. 

 

Men eget subnet til barna med eget AP på det, samt MAC sperre på hovednettet skal vel gjøre mye av susen?  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...