Gå til innhold

Gratis ombookning hos SAS grunnet streik - fakturert alikevel


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I anledning den varslede streiken i morgen ble flyet mitt berørt. Valgte derfor å ombooke til 1. mai, som ifølge SAS skulle være gratis. Viser seg nå at de har trukker 350 kr i ombookingsgebyr fra kortet mitt, og jeg har helt gitt opp å kontakte dem etter 90 minutter i telefonkø. Vilkårene da jeg ombooket var som følger: 

 

Du kan selv endre din billett her, hvis:

  • du flyr med SAS
  • flyet ditt ikke er kansellert
  • din avgang er i perioden 26–29 april 2019
  • billettnummeret ditt starter med 117
  • billetten er utstedt 24 april 2019 eller før
  • din SAS-billett er bestilt via SAS hjemmeside, SAS Call Center eller SAS-appen. Hvis du har kjøpt billett hos et reisebyrå vennligst kontakt de direkte.

 Du kan endre til en annen dato med en SAS-flyvning til samme destinasjon hvis det er ledig i samme reiseklasse som i din originale billett. Den nye avreisedatoen kan senest være 06 mai til 30 september 2019.

 

Se siste setning. Min ombookning er utenfor intervallet, som jeg antar er grunnen til at de tok seg betalt. Samtidig synes jeg formuleringen er utrolig uggen, jeg valgte jo vitterlig ny avreisedato innenfor "senest 06 mai"? Om det kun var i dette intervallet det var mulig å ombooke på, så burde det jo ikke stå "senest", men "mellom". Ser ikke hvordan jeg faller utenfor vilkårene for gratis ombooking når det vilkårene jeg gikk med på var slik..

Endret av Sandraker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser mest ut som en skrivefeil. Det er fort gjort å misforstå den setningen slik den står, så jeg ville skrevet en e-post til SAS (eller forsøkt å ringe om et par dager når telefonstormen kanskje har lagt seg litt) og spurt om du kan få refundert dette gebyret. Noe jeg føler vil være naturlig å gjøre når de har gjort en feil som de selv lett kunne lagt merke til om de hadde giddet å lese korrektur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...