Gå til innhold

Nietzsche x Jesus = KRAFT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
carenevo skrev (På 23.7.2019 den 13.05):

Der eksisterer anskuelser som kan representeres med tegn og symboler, som kan opereres med i en  himmelsk kjemi

 

Prøv å bruk Rene Descartes og Arthur Schopenhauer i en operasjon. Da vil bevissthetens struktur være produktet.

 

Nietzsche og Jesus står i porten.

302154886_20191227_195819(1).thumb.png.3f69a6ed08ec557a68f0d2f59953997b.png

Tegnet av Danilo Ivanovic 2019.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Tre blå blomster står vendt mot havet. En for Faderen, en for Sønnen og en for den Hellige Ånd.

Blå fordi himmelen er uendelig og majestetisk. Majestetisk fordi Sønnen er Konge. Sønnen er Konge for å ære Gud.
Faderen, Sønnen og Den Hellige ånd står vendt mot havet som tegn om dypet.

I dypet er gåtefulle krefter og få er dem som blir vitne til dets gjøring.

Mange har øyne, men bare få kan se kraftens gjerninger. Bølger er majestetisk musikk til Guds ære og bare Gud er verdig ære.

Gud er «jeg er». Jeg er, betyr at du er, og at du er betyr at jeg er. Jeg og du er ingen motsetninger, men perler på en snor. 
Eller bølger på et hav. Et hav fordi i dypet er underlige strømninger.

Strømninger som møtes i meg fordi jeg har kraft til å samle dem.

Veldige krefter kan jeg samle i mitt vesen for jeg er renset. Jeg er ingenting i meg selv. Jeg er ingenting, men alt er min kilde. Alt er vokset ut av ingenting og «jeg er» ingenting. Ingenting er mørke og alt er lys. Lys er fakler som flammer opp veier der jeg går.

Jeg undrer meg. 

Vil lyset vare ved?
I storbyer hostes det og i enkelte byer kan man ikke se himmelen.

Jeg går videre og tror at lyset vil vare ved. Hva ellers skal jeg gjøre. Jeg tror himmelen igjen skal bli klar og ren.

Jeg tror at luften igjen skal bli kilde til kraft og liv. Jeg tenker på fremtiden og blir klar over evigheten.

I evigheten er alle ting sin egen helhet og her hviles det i aktivitet.

Fokus er en gren av evigheten og fremtiden er et blad på denne. Eller kanskje en frukt? Jeg vet ikke om denne frukt alt nå er moden, eller om vi må vente litt til med å høste den? Noen frukter modnes etter høstingen, men jeg vet ikke om fremtiden er en slik frukt?

Vi spiser vår mat mens lyset samler seg rundt oss. Vil dette forandre seg og hva vil vare? Hva er bak hvert inntrykk og hvor tar inntrykkene veien? Jeg og du trykkes inn i boka og mellom linjene er vi fri og kan gjøre hva vi vil.

Er denne boka en sirkel slik at slutten på boka er 1. side? Vil det bli mulig å bla tilbake eller må jeg bla framover?

Fra øyeblikket strømmer retninger både frem og tilbake. Det beste er å være i øyeblikket. Se, i øyeblikket er alle ting nye og friske. Verden er ny og aldri har noe slikt vært til. Se, vesenene er guder og de største bøyer seg ned?

Som strømmer fra høydene og vann fra fjellene. Vi priser barna, for deres galskap er friskhet og sunnhet. Hvis vi ikke blir som dem, kommer vi ikke inn i himmelens rike. 
Bare barn kan samtidig være onde og rene. I all evighet vil deres galskap danse som bølger på vannene.

Til Guds ære skal de smile og le. Velsignet av blomstene. De små blå blomstene.

En står for Faderen, en står for Sønnen og en står for Den Hellige Ånd. Blå fordi himmelen er majestetisk og uendelig. Majestetisk fordi Sønnen er Konge. Konge for å være og ære Gud.

20181207_152535.jpg

Endret av carenevo
,
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...