Gå til innhold

Savner test av Optio S4


Anbefalte innlegg

Ser i forumet at det er svært mye diskusjon rundt Pentax optio S4 og Casio Exilim Z4. Det hadde jo vært relevant med en sammenlikningstest mellom disse kameraene på akamera.no. Få høre deres meninger. Eneste testen jeg vet om som sammenlikner disse kameraene er på digit. Dette er forøvrig den forrige versjonen (3.2 mpix), selv om det ikke skiller så mye fra S4.

 

Så en liten oppfordring til akamera om å teste Optio S4, gjerne sammenlign med Exilim Z4. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo alltids gå inn på www.dpreview.com . Har ikke lagt ut noen skikkelig test enda, men det finnes en del "owners opinions" der. Du får også sjekket ut litt om kameraets finesser...

 

Wirak har tidligere skrevet her på Forumet at han ønsker å teste dette kameraet, men han vet ikke når.

 

Jeg har merket meg at det ikke er en eneste test av Pentax-kameraer på akam.no. Hvorfor det?? Vil ikke produsenten låne ut for utprøving?? Det hadde vært fint om Wirak kunne svare på dette...

Endret av mesben
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

tja, personlig så tror jeg at det har noe med markedet å gjøre.

 

de folkene som sitter høyere oppe vet at kameraet deres er i direkte konkurranse mot z4 (som jeg mener er et bedre kamera), og hvis s4 nå ble slaktet mot z4 så ville de tape enormt mye på det.

 

jeg skjønner dem godt jeg, hadde ikke giddet å gjort det.

 

oppfatningen her på forumet er jo at s4 har like god bildekvalitet som z4- noe d ikke har (dette baseres på dpreview.com sin review).

 

så hvorfor gidde å ødelegge den oppfatningen når de tjener på det? hadde det blitt testa så hadde pentax importøren tapt mye cash på det tror jeg nå.

Lenke til kommentar

Grunnen er rett og slett TID.

 

Jeg har ikke tid til å teste alt på markedet, og Z4 er mye mer populær enn S4. Ettersom produktene er temmelig like, har jeg ikke kunnet prioritere test av S4 til nå.

 

Jeg har til nå ikke lånt noe produkt av Pentax, men jeg håper at dette vil ordne seg - selv om Pentax tidligere har uttalt at de misliker Akamera.no.

Lenke til kommentar
oppfatningen her på forumet er jo at s4 har like god bildekvalitet som z4- noe d ikke har (dette baseres på dpreview.com sin review).

Mulig jeg er blind, men jeg finner ikke noe review av Optio S4 på den site'n. Kan du gi meg en lenke? Har lest en del user opinions, som forsåvidt er bra.

Lenke til kommentar
Grunnen er rett og slett TID.

 

Jeg har ikke tid til å teste alt på markedet, og Z4 er mye mer populær enn S4. Ettersom produktene er temmelig like, har jeg ikke kunnet prioritere test av S4 til nå.

 

Jeg har til nå ikke lånt noe produkt av Pentax, men jeg håper at dette vil ordne seg - selv om Pentax tidligere har uttalt at de misliker Akamera.no.

pentax misliker dere ja?:)

 

mulig å få vite hvorfor?:)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
oppfatningen her på forumet er jo at s4 har like god bildekvalitet som z4- noe d ikke har (dette baseres på dpreview.com sin review).

Man skal ikke alltid tro for mye på tester. Z4 har en betydelig råere oppskarpingsprosess, som gjør at bildene oppfattes som skarpere rett ut fra kamera enn fra Optio S4. Dette ødelegger dessverre mange av de finere detaljene, så faktisk er detaljrikdommen bedre på en Optio S4, og man har ett bedre utgangspunkt for egen oppskarpingsprosess senere.

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall veldig godt fornøyd med mitt S4 som lommekamera. Bor nede på kontinentet for øyeblikket, og kjøpte meg et kamera jeg ville ha med meg i lomma hele tiden som et alternativ til Nikon-kameraet jeg disponerer hjemme. Bildekvaliteten er jo selvsagt ikke den samme som et større kamera, og mangelen av manuelle innstillinger er jo også en ulempe, men pointet er at man har et kamera man har med seg hele tiden, i motsetning til det bedre kameraet som ligger hjemme fordi det er for stort til å ha med seg ut på byen. Til vanlig bruk må jeg si at dette kameraet er veldig bra, og bildekvaliteten er mer enn bra nok til å ta vanlige point & shoot-bilder.

 

For å sammenligne med Z4, så har jeg ikke hatt erfaringer det annet enn å prøve det såvidt av en venn. Men må si at jeg mye heller foretrekker den mindre skjermen på S4, der man slipper å se kornete bilder som man gjør på den større skjermen på Z4, pga at de har samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...