Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kompetanse vedr. helsepersonell


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp i forhold til noen mål jeg skal fylle på, lurer på om noen kan sende link eller om noen har kunnskap om det? 

 

- Skal stellefrakk kun brukes ved urene prosedyrer, eller ved noen rene prosedyrer? f.eks. ved pålegging av rent sengetøy og ved rent arbeid på skyllerommet, for man begynner først å arbeide med det urene da har man på stellefrakk, men når man skal begynne med det rene skal det da skiftes stellefrakk, eller ikke bruke stellefrakk i det heletatt?  :) 

 

Hvilken er aktuelle lovverk for helsepersonell? Er det noen fler enn legemiddelloven, forskrift om legemiddelhåndtering, apotekloven og lov om helsepersonell? hvilken lov står det om meldeplikt og det som vil skje ved brudd?

 

Også er det et mål som sier at vi skal arbeide i tråd med retningslinjer, men hva betyr det å jobbe etter reglene i forhold til høflighet, respekt og lojalitet? Har skrevet ned de etiske vi har.

Hva menes kultur,  religiøse, seksuelle forskjeller hos pasienter/brukere? 

 

Håper på noen profesjonelle svar. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel når man blir ansatt ved et sykehus, sykehjem osv, som helsepersonell, skal disse punktene du lurer på være skrevet som en del av kontrakten man skriver under på (følger som oftest med et kompendie som man skal lese gjennom og signere)

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Som regel når man blir ansatt ved et sykehus, sykehjem osv, som helsepersonell, skal disse punktene du lurer på være skrevet som en del av kontrakten man skriver under på (følger som oftest med et kompendie som man skal lese gjennom og signere)

 

Ja,men nå er jeg lærling i helse. Så har kun skrevet under på taushetsplikten. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...