Gå til innhold

Kontaktløs betaling - dagligvarebutikker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser nå at flere og flere dagligvarebutikker har fått NFC-støtte her i Bergens-området. Når Apple Pay i fjor sommer ble lansert, var jo det bare et fåtall av butikker som støttet kontaktløs betaling. Er det ikke slik at innen 2020 så skal alle norske betalingsterminaler ha støtte for kontaktløs betaling? Ser nå at en del Meny, Kiwi og en rekke Coop-butikker har aktivert sine terminaler. Er en stund siden jeg har sett noen oppdateringer om dette i avisen. Har vært stille en stund nå. Den største utfordringen dagligvarebutikkene sto ovenfor, var jo hvordan de skulle få registrert bonusordningene når man betaler kontaktløst. Noen som vet om de har klart å løse dette problemet?

 

Var egentlig helt tilfeldig at jeg oppdaget at flere og flere dagligvarebutikker har fått støtte for kontaktløs betaling. Eneste måten jeg har funnet ut hvilken butikker som tilbyr støtte for kontaktløs betaling - er å gå innpå kartet på iPhone'en. Der skriver du "Apple Pay matvarer". Du får da frem alle de dagligvarebutikkene i nærheten som tilbyr støtte for Apple Pay og kontaktløs betaling.

 

Skal bli deilig å bare kunne bruke telefonen når man skal betale. Noen som ser frem til dette? Og siden fristen er satt til innen 2020, tenker dere at de fleste dagligvarebutikker vil få på plass dette om ikke så alt for lenge? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang jeg bruker kreditkort eller kontantbetaling så ber jeg de scanne bonuskort først.. Så sant jeg er bevist på det og er klar over at jeg kan få bonus i butikken.. :p

 

Ellers så har det vel slik at alle fysiske butikker som selger noe her til lands er pliktig til å akseptere kontanter, og så lenge den loven stiller så sterkt den gjør vil det trolig være vanskelig for mange butikker å fjerne sitt vanlige merarbeid med kassatelling blant annet. Derav vil det være umulig for noen små butikker å fokusere bare på kontantløs betaling..

 

Jeg liker det at jeg kan bare holde ett bankkort eller en mobil ved siden av en termial for å få det godkjent beløpet i raskt tempo. Men når butikken har dårlig terminaler og det feiler 1 av 10 ganger så er det så ustabilt og lite nyttig at jeg velger som oftes bare å bruke debitkort for å ungå problemer og kø i kassen bak meg fremfor å leke fancy...

 

Ellers så klarte dama mi engang å få til en dobbel betaling på en drink i en bar engang, bankkortet og mobilen var snill nok til å ville betale begge to..  Mobiletui med bankkort skaper trøbbel :p

Men det var ikke værre en at det ble oppdaget 20sec etterpå, og at de på baren var villig til å betale ut kontanter til oss rett etterpå.. :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...