Gå til innhold

Innen rimelig tid - Rettspraksis


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har innlevert en sub hos Elkjøp. Denne suben er en del av et lydplankesystem.
FIkk ulyder fra subben og denne har vært hos Elkjøp i over 5 uker.

 

Jeg har et ønske om å få lydplankesystemet mitt opp å gå igjen og var i dag innom å ønsket å omlevering av kjøpet. Personen jeg snakket med var ikke enig med at 5 uker var "innen rimenlig tid".

Jeg mener jeg har lest tidligere at FTU har definert 4-5 uker utenfor rimelig tid.

 

Men klarte ikke umiddelbart å finne en rettsavgjørelse der "innen rimelig tid" var tallfestet. Noen som kan bistå ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva som er rimeleg tid kjem ann på omstendigheitene, og korleis elkjøp skal løyse problemet.

 

Dersom elkjøp berre skal koble opp subben og bekrefte feilen slik at du kan få en ny, så er 5 veker svært lang tid.

Men det kan også være gode grunnar for at det tek tid, og då er det ikkje rimeleg å forvente at ditt produkt skal ha prioritet over alt anna.

 

 

Eg trur at omlevering er ein unødig tung veg å gå.

I ditt tilfelle så vil det nok være meir hensiktsmessig å kreve lånegjenstand sidan det har gått meir enn ei veke. Utlån av ein sub kan ikkje vere ein urimeleg kostnad for ein butikk som uansett har 30 dagers returrett.

Får du låne ein identisk sub så speler det nok liten rolle for deg at ditt produkt eigentleg står på verkstedet til elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...