Gå til innhold

T-Bird 1,4Ghz og vifte


Anbefalte innlegg

Har bestilt ny maskin,og ønsker kommentar til valg av hardware/vifte,og overklokkingsmuligheter:

 

Minne: APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

Hovedkort: Abit KG7-RAID Hovedkort Socket A (DDR)

AMD761, ATA/100, RAID, ATX 266MHz FSB

Prosessor: AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

Socket A (Thunderbird) prosessor

Vifte: CGK760 Taisol

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-08-12 23:10, kosh skrev:

Har bestilt ny maskin,og ønsker kommentar til valg av hardware/vifte,og overklokkingsmuligheter:


Minne: APACER Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

Hovedkort: Abit KG7-RAID Hovedkort Socket A (DDR)

AMD761, ATA/100, RAID, ATX 266MHz FSB

Prosessor: AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)

Socket A (Thunderbird) prosessor

Vifte: CGK760 Taisol




 

Har du sett på VIA KT266 baserte hovedkort f eks. MSI KT266 Pro-R.

 

Det andre ser det ok ut.

 

Ramen skal klare CAS 2 til og med 133 og CAS 2,5 til 143MHz, Jeg kjøres CAS2 med 140MHZ FSB (280 DDR).

Lenke til kommentar

har sett på forskjellige Via baserte hovedkort også, men gjekk for Abit hovedkortet med AMD761 chipsett ettersom tomshardware anbefalte det i en test av 9 forskjellige Amd761 baserte hk, samtidig som AMD761 visstnok skal vere raskare enn VIA sitt alternativ, Abit hovedkortet skal også visstnok støtte Palomino (eller.no) trur eg...

 

Blir interessant å teste maskina sammen med Asus Geforce 3 Deluxe kortet i 3DMark 2001

Lenke til kommentar

Quote:


Samtidig som AMD761 visstnok skal vere raskare enn VIA sitt alternativ, Abit hovedkortet skal også visstnok støtte Palomino (eller.no) trur eg...




 

I noen tester er AMD761+VIA686B raskest, men i flertallet av testene er VIA KT266 raskere. Fordelen med KT266 er balant annet høyere båndbredde mellom northbrigde og soutbrigde. AMD761+VIA686B benytter PCI bus.

 

VIA KT266 støtter også mer RAM. Det har vært problemer med USB kontrolleren når FSB er klokket over 137MHz (274 DDR)

 

AMD761+VIA686B er/var noe billigere en VIA KT266 hovedkort.?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på flere tester, ser det ut til at AMD760 er det beste valget. KT266 yter dårligere, ALi også (men har kommet med en bedre 2.utgave nå), og SiS 735 yter veldig bra, men er fremdeles lite utbredt (få hk-produsenter som tør satse).

 

Jeg vil tro KG7 er det beste alternativet pr. dags dato. Har selv bestilt kortet :grin:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra komplett. KG7-RAID var utsolgt før det kom på lager ho komplett, og neste forsendelse ankommer 30.august står det... så da bør du bestille litt på forhånd med andre ord :smile:

KG7-kortet mitt er pakket og klart, blir sikkert sendt mandag og ankommer hit onsdag...

Det blir kult!

Lenke til kommentar

For de som ikke har lest denne testen:

 

HARDiNFO's test av KG7:

 

Quote:

KG7-RAID har alt hvad man kan kræve af et bundkort som ligger til tops. Det går fra IDE-RAID, SoftMenu III, Wake on Lan, Valgbar FSB-hastighed imellem 100-200Mhz i steps af 1MHz, Justerbar vcore og Vcc-spænding og m.m.


Alt i Alt er Abits KG7-RAID et produkt som fortjener en simply amazing award fra HARDINFO.


 

Sounds Wonderfull :grin:

_________________

Just waiting 4 ABIT KG7 & AMD Palomino :cool:

 

Arnter

 

[ Denne Melding var redigert av: arnter på 2001-08-27 17:32 ]

Lenke til kommentar

Har oppe og går no nyemaskina med:

 

Abit KG-7 RAID

T-BIRD 266mhz 1,4ghz

256mb Apacer DDR

Asus v8200 Geforce 3 Deluxe

2stk IBM 60GXP 40GB i RAID0

 

Kjører W2k og Windows XP 2600 (final/eval)

 

fekk berre 4880 i 3D Mark 2001, men dette var uten overklokking av noke slag, eller optimering i bios o.l (uten fast write/sidebanding) sida eg ikkje har komt så langt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...