Gå til innhold

Har lagd trekabiss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vell, det er en god stund siden at jeg gjorde det men jeg puttet alt på hk'et (som er utagbart) og setter det inni kassa, så satte jeg i hd'n cdromen osv, så startet den ikke, så tenkte jeg jording satte på alle kablene mellom alle delene og den startet enda ikke, så puttet jeg alt inni metalkassa og det virket fink, så hva er problemet??

 

det skjer ingenting i trekassa men i mettalkassa virker alt helt fint

Lenke til kommentar
du har avstands skruer under hk'et? så ikke du har det rett på treet..for da vil du jo få en type kortslutning,og da får du ikke start på noe..du har ikke no bilde av systemet a? hvordan har du satt fast hovedkortet til kabbissen? :p

[offtopic] ehh... trodde ikke tre ledet så mye strøm at det gjør noe :shrug: ...

Har selv bygget kabinett med utgangspunkt i ter, men isolerte bak HK med noen tykk lag teip for sikkerhets skylf...

 

[Ontopic] Kan problemet ligge i jording??? :shrug:

Lenke til kommentar

har et hk brett av metall har ingen vifter (utenom psu vifta, gammelt system) har verken kamera eller server saa det er daarligt med bilder, og ja psu er skrudd paa og koblet til, har proovd og sette en jumper paa der med power knappen (knappen jeg bruker er en tatt utav et gammelt kabinett)

 

men kan det ha noe med at hkbrettet er skeivt(ganske mye)(skal se tooft ut)

 

 

har engesk testatur

Lenke til kommentar

Er det en led på HK? Lyser den i så fall?

 

Putt på en vifte på en HK-kontakt. Snurrer den?

 

Burde kanskje ikke poste dette, men... :blush: Hadde et problem (ikke det samme, men kan kanskje illustrere...) med at maskina fikk en stygg feilmelding under oppstart. Det skjedde like etter en liten mod (hvor det var mulig at jeg kunne ha vært litt uforsiktig med statisk elektrisitet), så jeg ante uråd. Fant et par på nettet (har heldigvis to maskiner, så kan gå online ved problemer :thumbup: ) som hadde fått samme feilmeldinga, men ingen som hadde svar. Fant til slutt ut at den ene "hvite tappen" ved ene ram-porten stod ned slik at det ble litt dårlig kontakt mellom hk og skjermkort... Èn uke med banning. Det jeg vil spørre om, er: Er det mulig at det kan være noe som skaper dårlig kontakt mellom de forskjellige hw-delene?

Lenke til kommentar
men kan det ha noe med at hkbrettet er skeivt(ganske mye)(skal se tooft ut)

Ja, tok du hk og flytta over på ett skeivt hk.brett eller flytta du hele brettet med hk på over i trekabinettet ?

forklarte litt daarligt der, selve hk brettet er ikke skeivt, men det sitter skeivt i kabinettet, naar du staar bak kabinettet ser det skeivt ut

 

(engesk testatur)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...