Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Endring fra varevogn til personbil med to seter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melder meg på her. Har en peugeot 4007, 2008 mod. som jeg har bygget om til 7 seter. Bygget om fra varebil til personbil. Regner med vi snakker om samme ombygging da disse er så si like. Nå er prisen kun på godkjenning + skilter og omregistering. ikke særlig høy og et par tusen skulle vel holde. Om du mangler seter kan det sikkert fort bli verre. Da er det sikkert mulig å få de av tidligere eiere.

 

Mitt spørsmål er om noen har noe informasjon om den forterkningen som blir fjerne i ombyggingen til varebil. Den som ligger mot de bakre hjulbuene. Denne kreves for at mitsubishi kan godkjenne bilen som personbil, og at setene kan brukes.Lurer på hvor man får tak i disse da jeg ennå ikke har fått sporet første-eier, og ikke er sikker på om har tatt vare på dette.
post-375467-0-07023100-1551443424_thumb.jpg

 

 

 

Også dekslene som skal ligge bak og rundt baksetene hadde vært fint å få tak i. Har vært i prat med Prøven bil, med Loyds og Lafinto (som har hat mange av ombyggingene til varebil) uten hell. Dette er det  ingen info om og er gitt videre til førstegangs-eiere. Har noen noe mer info om dette?
post-375467-0-79574300-1551443850_thumb.jpgpost-375467-0-77094800-1551443852_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/

 

 

De skal ha 260k for at jeg setter inn baksetene  i min bil, grådigere folk skal man lete lenge etter

Setene fikk jeg med når jeg kjøpte bilen og de er lagret inne hos meg..

Flere ganger har vi måttet kjøre 2 biler da jeg kun har 2 seter, og kan svært sjelden gjøre tjenester da det stort sett er 2 personer som trenger skyss, så dette er et svært miljøvennlig tiltak av staten

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
Kristoffer83 skrev (På 21.4.2019 den 13.44):

Hei @robert7h skal til med akkurat det samme. Ser du har en veiledning på engelsk. Noen muligheter for en kopi av den?

Ser det er litt sent, men om det ikke har blitt ordnet ennå; Dette er et kopi-papir som jeg fikk av kontrolløren første gang. Fikk tak i forsterkningene på et vrak. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...