Gå til innhold

WearOS og Google Pay problem


Anbefalte innlegg

Jeg har en WearOS med nyeste versjon av Wear OS (2.3) og systemversjon "H".

 

Før jul la jeg inn et mastercard som er støttet i Google Pay og det fungerte den ene gangen jeg testet det for betaling med klokken (samme kort fungerer finfint i min Fenix 5 Plus som jeg senest har betalt med i dag). Jeg har ikke brukt denne WearOS klokken på noen uker og i alle fall ikke til å betale med, men i går da jeg skulle bare sjekke at kortet var tilgjengelig er hele Google Pay appen borte. Prøvde å hente den ned igjen fra Google Play og der sto den som deaktivert. Når jeg nå starter appen står det bare "Kan ikke bruke Google Pay. Google Pay er foreløpig ikke lansert der du befinner deg. Prøv igjen snart". Det er jo bare tull og tøys, for det første er det lansert for flere mnd siden, jeg har et kort som er støttet og jeg har brukt det før på akkurat denne klokken. Er det flere som opplever det samme?

 

Ser for øvrig at om jeg starter klokken på nytt må jeg hver gang inn i Google Pay og "aktivere" Google Pay appen slik at den blir tilgjengelig. Kunne tenkt meg egentlig å tømt hele appens innstillinger og forsøkt å sette den opp på nytt, men har ikke funnet noen fornuftig måte å gjøre det på. Har ikke forsøkt å resette hele klokken (enda).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...