Mephisto- Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 Jeg pusser opp stue, kjøkken gang og bad. Elektriker kom i dag, og jeg hadde avtalt med han om å kjøpe inn phillips hue spotter. Disse er på 250 lumen. I stua (29 kvadrat), var det satt opp med 12 spotter. Som gir en lux på ca. 103 På kjøkkenet (14 kvadrat), var det satt opp med 6 spotter. Som gir en lux på ca. 107 I gangen (15 kvadrat), var det satt opp med 9 spotter. Som gir en lux på ca. 150 På badet (8 kvadrat), var det satt opp med 4 spotter. Som gir en lux på ca. 125 Hva tenker dere om disse tallene? Blir det dårlig med lys? Leser litt forskjellig på nett om hvor mye lux man trenger
j-- Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 Hva tenker du om andre lyskilder i rommene? Regner med du på kjøkken vil ha mer arbeidslys i form av lys under overskap og i ventilator? Om ikke synes jeg du burde få opp lysstyrken på kjøkkenet. Badet vil kanskje ha lys rundt/i speil?
Mephisto- Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 Hva tenker du om andre lyskilder i rommene? Regner med du på kjøkken vil ha mer arbeidslys i form av lys under overskap og i ventilator? Om ikke synes jeg du burde få opp lysstyrken på kjøkkenet. Badet vil kanskje ha lys rundt/i speil? I utgangspunktet var det ikke tenkt noen andre lyskilder, kanskje noe i vinduer, og ventilator. Det erfaktisk ingen overskap, så det er satt spotter over kjøkkenbenken. Badet vi også ha lys i speil ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå