Gå til innhold

GUIDE: Hvordan sikrer du telefonen i tilfelle den forsvinner? Dette bør du gjøre før – og etter – at den er borte [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten kommentar relatert til backup av iPhone i iCloud. 

 

Noen data er ekstra beskyttet slik at ikke en gang Apple har tilgang til de. Dette gjelder f.eks. helsedata og iMessages. Dette er på grunn av måten de håndterer krypto-nøklene på. Men når man tar backup til iCloud, så tar man også backup av de lokale nøklene som trengs for å dekryptere iMessages og helsedata. Det vil si at Apple (eller andre) har en teoretisk mulighet til å hente ut meldinger og helsedata.

 

Dette er noe man bør ha i bakhodet om man velger å bruke iCloud fremfor lokal backup.

 

Nå skal det også sies at jeg har valgt å ta min personlige backup til iCloud. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En liten kommentar relatert til backup av iPhone i iCloud. 

 

Noen data er ekstra beskyttet slik at ikke en gang Apple har tilgang til de. Dette gjelder f.eks. helsedata og iMessages. Dette er på grunn av måten de håndterer krypto-nøklene på. Men når man tar backup til iCloud, så tar man også backup av de lokale nøklene som trengs for å dekryptere iMessages og helsedata. Det vil si at Apple (eller andre) har en teoretisk mulighet til å hente ut meldinger og helsedata.

 

Dette er noe man bør ha i bakhodet om man velger å bruke iCloud fremfor lokal backup.

 

Nå skal det også sies at jeg har valgt å ta min personlige backup til iCloud. :)

Apple går bare inn å forandrer passordet på kontoen, så har de like full tilgang som brukeren selv.

Lenke til kommentar

Apple går bare inn å forandrer passordet på kontoen, så har de like full tilgang som brukeren selv.

 

...for det ville ikke brukere merke noe av. Og om de gjorde det, ville de så absolutt holde det for seg selv... For mediene ville jo ikke vært interessert i en slik historie...

 

Kanskje gå å trolle under en annen bru? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

...for det ville ikke brukere merke noe av. Og om de gjorde det, ville de så absolutt holde det for seg selv... For mediene ville jo ikke vært interessert i en slik historie...

 

Kanskje gå å trolle under en annen bru? 

Skrev jeg at brukeren ikke ville merket noe?

Hva er trolling der? Er da en kjensgjerning at får man tilgang til en konto, så får man tilgang også til innholdet. Dette gjelder alle systemer at kryptert innhold kan dekrypteres med rett tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...