Gå til innhold

Reise til Sardinia


mietie

Anbefalte innlegg

Har tenkt en stund på å dra til Sardinia, Italia, og lurer på om det er noen andre som har vært der? Ønsker helst direktefly, og ser at Norwegian flyr direkte fra Gardermoen til Olbia. Noen som tidligere har vært der og er kjent med bomulighetene? Bor man i Olbia, eller er det greit å bevege seg noen timer utenfor til en annen by for å bo? Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det kommer vel an på hva du skal, og om du skal leie bil. Jeg var der i 2017 og bodde i Costa Smeralda. Et koselig hotell som heter Li Graniti, med kort vei til flere strender med bil. Har du ikke bil er det nok greiere å bo i Olbia.

Sardinia veldig fint, skulle gjerne vært mer rundt og sett mer av øya. Var midt på sommeren da vi var der, så det ble mest bading. Perfekt ved og i sjøen ?

Lenke til kommentar

Har vært litt rundt på Sardinia. I nordøst er strand en begrenset ressurs og hoteller er dyre. I vest er det mere strand og lavere priser, men altså ikke like eksklusivt.

 

Book i tide om dere har tenkt reise i høysesong. I Italia begynner mange skoler ikke før i siste halvdel av september og det gjør at turisttrykket holder seg langt utover høsten.

Lenke til kommentar

Hei, det kommer vel an på hva du skal, og om du skal leie bil. Jeg var der i 2017 og bodde i Costa Smeralda. Et koselig hotell som heter Li Graniti, med kort vei til flere strender med bil. Har du ikke bil er det nok greiere å bo i Olbia.

Sardinia veldig fint, skulle gjerne vært mer rundt og sett mer av øya. Var midt på sommeren da vi var der, så det ble mest bading. Perfekt ved og i sjøen

 

Hvordan er det med kollektivt der? Lønner det seg å leie bil eller holde seg til buss? Hvor lenge var du der? Tenkte at kanskje en uke ble litt lite, så ville helst ha et opphold på 10-14 dager. Googlet Costa Smeralda, det så jo helt magisk ut! Drar jo dit for å oppleve selve øya, maten og ikke minst for sol og bading, derfor jeg tenkte at det kanskje ville være gunstig å bo litt utenfor Olbia da jeg leste et sted at strendene i det området for det meste er utenfor byen (?).. 

Lenke til kommentar

Har vært litt rundt på Sardinia. I nordøst er strand en begrenset ressurs og hoteller er dyre. I vest er det mere strand og lavere priser, men altså ikke like eksklusivt.

 

Book i tide om dere har tenkt reise i høysesong. I Italia begynner mange skoler ikke før i siste halvdel av september og det gjør at turisttrykket holder seg langt utover høsten.

Ja, jeg har lest om at det skal være ganske dyrt der. Sjekket ut hotell og andre bomuligheter, og de var dyre de og. Om vi tenker å reise i juli, da er det vel på tide å booke billetter og hotell allerede nå. 

 

Som jeg spurte over her og, er 10-14 dager for lenge å feriere på et slikt sted, eller holder det med en uke? Og lønner det seg da eventuelt å leie bil eller å forholde seg til kollektivt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...