Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalito - Apekatt firma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal love deg at jeg ikke lider av noen form for schizofreni og det var heller ikke meninga å ''slenge dritt'' som du sier, meninga var bare å komme med erfaringer, da jeg faktisk har vært hos Kvalito en liten stund. Som ansatt.

 

Jeg har ingen tilknytning til hverken Urfvald eller hatukaze, så det er nok bare tilfeldigheter som råder. Unnskyldning godtatt.

Lenke til kommentar
Ikke for å trampe på noens fot om jeg skulle ta feil, men aner jeg at

"Urfvald", "hatukaze", "sylteagurk" og trådstarter er en og samme person.

Jeg stiller meg faktisk ganske likegyldig til om du tror vi er samme person eller ikke. Jeg ønsket bare å gi min støtte til Urfvald, som tydeligvis er en gammel kollega.. og samtidig ønsker jeg å kondolere for dem som fremdeles er ansatt i Falito.

 

De som fremdeles arbeider der vet hvordan forholdene er; konflikten mellom avdelingene, arbeidsuker på over 70-80 timer, lønninger som aldri kommer når de skal etc. etc.

 

Har faktisk lekt med tanken på å skrive ei bok om Falito. Men problemet er at ingen hadde trodd på den.

Lenke til kommentar

Har hatt god erfaring med kvalito jeg, tror de dabba av etter at de delte opp serviceannsvaret til "regioner".

De er tr.heim regionen opplever vel den beste servicen, siden de mest erfarne support folkene sitter der, mens Oslo osv har nye ansatte og masse rot.

Ringer jeg kvalito får jeg svar etter 2sek og alle mine spm har blitt proffesjonelt besvart!

Mailene blir også raskt besvart.

 

Eneste kluss jeg har hatt med de er første faktura, men det ordna de opp i.

Lenke til kommentar
Tenkte bare jeg skulle nevne en ting; selv om du sier opp 1. november så skal fortsatt et kundeforhold avsluttes og det at man mottar en avslutningsregning over en måned etter man sa opp er da slettes ikke uvanlig da regnskapsavdelingen ofte kjører faktureringer på gitte tidspunkt hver måned.

 

Jeg skulle ønske at mange flere av de som klager og syter faktisk får seg en jobb i enten kundeservice eller servicenæringen generelt, så kanskje de lærer seg en ting eller to om hvordan ting faktisk fungerer her i landet og så kanskje de slutter å starte "bitche"-threads.

 

Jeg er inneforstått med at det gjøres feil men dette er da kun menneskelig; trådstarter bør ta seg et skikkelig kurs i hvordan man oppfører seg som folk.

Njei - jeg er ikke enig med deg - se på trådene under "nå blir jeg irritert på kvalito", så finner du mange saker som går på dårlig oppførsel ifra både daglig leder og ansatte på support i Kvalito. Jeg har selv jobbet 2 år på Internett support for en stor ISP, og var ikke en gang i nærheten av å oppleve slik oppførsel og slike overtramp i fra noen på support avdelingen jeg jobbet på (var en ulykkelig kunde hos Kvalito i 2 måneder). Det er klart at noen useriøse tråder dukker opp, men det er lite trolig noen tilfeldighet at Kvalito har fått så mye negativ omtale på kort tid - spesielt med tanke på antall kunder kontrak de "store" som Telenor, NGT, Bluecom og Tele2.

Lenke til kommentar

Alt dette jeg leser selv.. Har nesten lyst å ringe dem selv og leke kunde.

Men anyway, de virker desperate og prøver å holde kunder ved å smelle på store gebyrer og annet møkk.

En kamerat av meg ville bryte kundeforholdet da de aldri hadde klart å levere linja og tekn kom aldri. Men de nektet å slippe han så sant han ikke betalte full etablering osv...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har selv vært kunde hos Kvalito IT i lange tider nå og aldri opplevd noe kluss som ikke er blitt rettet opp i mens jeg har sittet på telefonen med dem. :thumbup: Jeg har hatt en sak med KvalitoIT. Med hastighet på min 2mb sdsl linje 1 gang, men det ble rettet etter 5 minutter i tlf med Kvalito. :w00t: Jeg er og ofte innom på Kvaito sine sider og leser om hva som skjer i firmaet og holdermeg oppdatert på satus. Men det at KvalitoIT sine ansatte som prøver å forsvare firmaet sitt på dette formuet får sine innleg slettet og til meg med bannet fra dette forumet viser at hardware.no og kvalito kanskje burde legge hele denne tråden død. Om hardware.no mener kvalitoIT er så utrolige amatører som de skal ha det til, så burde de kanskje begynne å oppføre seg litt mer profesjonnelt selv. :yes:

 

Viser til link under og ber folk lese denne.

 

Les dette kjære hardware.no lesere

Lenke til kommentar

Fy fasken!!

http://www.kvalito.no/news/news.aspx?pubid...cd-20036adff654

 

Hadde faktisk tenkt å kjøpe en ISDN til fastpris hos Kvalito, men nå ser jeg hvor useriøst dette er. Intet firma legger ut artikkel fra et forum og skriver dette til kundene sine..

 

Nesten som at Telenor skulle begynne å skrive på sidene sine "Ja, i forumet på hardware.no skriver de..."

 

Om kvalito leser dette (som de sikkert gjør) sier jeg bare: GET A LIFE! pakk ned hele bedriften og la noen seriøse gjøre jobben! har ikke sjekket aksjekapitalen hos brønnøysund men skal gjøre det nå!

 

Hvis dere ansetter folk og sparker dem etterpå håper jeg dere blir saksøkt så grundig at det blir satt en stopper for virksomheten. Lønninger skal betales til punkt og prikke.

 

En annen ting er at dere kan bruke minst 5000,- til et pro webbyrå som lager websidene og bruke litt tid og penger på å utvike en forretningsplan! En kan ikke selge mer en en lover , og har dere ikke annet å gjøre en å surfe rundt i forumer om dagen forteller det litt.. :thumbdown:

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar

Altså det de har skrevet på nyheter er noe av det mest patetiske jeg har sett et firma gjøre. Jeg har heldigvis ingen kundeforhold til kvalito bortsett fra en shell konto som jeg hadde hos dem for en GOD del år siden, trodde faktisk selskapet hadde modnet siden de dagene, men dette er jo totalt uprofesjonel måte å behandle en sak på. Jeg forstår nå frustasjonen til dere som har hatt et anstrengt forhold til kvalito, og jeg har selv prøvd å holde en nøytral syn på kvalito, men det klarer man ikke etter å ha lest all frustasjonen folk opplever. Slike ting som dette blir ikke postet uten grunn !

Lenke til kommentar
Les dette kjære hardware.no lesere

 

rtiske Hardware.no!

Hardware.no har i sitt forum vært med på nærmest å oppfordret folk til å legge ut dårlig kritikk om oss! Dette er kritikk som vi ikke får lov til å forsvare oss mot.

Det er umulig å drive et IT selskap som alle skal like, alle har forskjellige ønsker og meninger! Spesielt vanskelig blir det når vår viktigste leverandør er et av Norges største selskap og samtidig er monopolist på telenettverket. En kundes "KRAV" er gjerne i direkte motsetning til det Telenor kan levere til oss. En må også huske på at vi i Kvalito har gjort IT-Norge billigere, ved å være i fronten for å kjempe for billigere bredbåndstjenester til deg som kunde. Vi er også ansvarlige for mange arbeidsplasser, og må ta hensyn til at det må være økonomi i det vi driver med. Generelt betyr det, at om ikke Telenor krediterer for forsinkelser osv. så har vi heller ingen mulighet til å kunne gjøre dette videre.

Vi har fått en rekke reaksjoner på det som står på Hardware.no. Kundene som kjenner oss, har oppfordret oss til å svare tilbake, da de vet at det som står der ikke stemmer.

Dessverre er det slik at såkalte "administratorer" på Hardware.no tydeligvis misliker Kvalito. Om en leser langt nok ut i diskusjonsforumet, så kommer dette også meget godt frem, blant annet med:

Kunde:
"Ok, har ingen anelse om hvem han var eller hva som skjedde, men når en admin her gir så tydelige signaler som dette kan det jo nesten virke som om sjefene her ikke er helt nøytrale uansett???

Og så lenge det er de som bestemmer, vel.... "

Hardware.no svarer:
"det står ingenting om at adminene skal være nøytrale. Allyse (red: en administrator på hardware.no) har hatt problemer med Kvalito selv. Adminene er mennesker som kjøper varer og tjenester fra andre firma, og de har vel fått med seg at Kvalito er et firma en skal holde seg laaangt unna. "

Det "Allyse" opplevde, var at Telenor først informerte oss om at han skulle kunne få ADSL linje, for deretter å beklage men å informere om at siden han var tilknyttet en annen sentral via tverrkabel, så kunne de ikke levere. Dette måtte vi dessverre bare videreformidle til "Allyse". "Allyse" nektet å akseptere dette, og mente at vi var forpliktet til å levere bredbånd, når vi først hadde bekreftet dette positivt og oppgitt en leveringsdato. Vi forstår absolutt skuffelsen til "Allyse", men det var kanskje ikke akkurat direkte voksent å reagere slik som han gjorde?

Jonas Gustumhaugen hos oss, prøvde å svare på kritikken som kom. Han ble "banna" i fra Hardware.no, det vil si at innleggene hans ble sensurert, og han fikk ikke lov til å skrive flere innlegg. Dette under henvisning til at han drev med reklame for Kvalito! (Kan ikke all positiv omtale tolkes som reklame for Kvalito? Vil det si at det er KUN negativ omtale som er tillatt på Hardware.no?)

Vi vet også om flere andre kunder som har prøvd å forsvare Kvalito, som har fått sine innlegg fjernet.

Vi vil med dette bare påpeke at kritikken er ensidig, og den er styrt av administratorene på forumet. Positive meninger eller innlegg i fra ansatte i Kvalito IT, blir sensurert, og våre medarbeidere blir banna. Undertegnede har selv ikke fått lov til å legge inn innlegg der.






Kaj Størdal Toftner
29/01/2004

 

kan ikke noe annet enn å le av den idi*ten altså...

Kaj Størdal Toftner & kvalito get a life! :mad:

Lenke til kommentar
Helt enig; Telenor har MANGE misfornøyde kunder, de ligger ikke ut slike sytebrev over hvor "ekkelt" kundene omtaler dem. Dakkars Kvalito, dakkars :cry: Useriøst av et firma å legge ut noe sånt, bekrefter kanskje det som blir sagt om dem.

Telenor har somregel vært kundevennlige og rettet opp problemene, men utifra deg jeg har sett på tidligere innlegg og fra venners erfaringer så er ikke Kvalito så int i dette. De vil ha penger uansett om kunden får produktet eller ikke.

Lurer på hvordan det hadde sett ut dersom Kvalito hadde laget et egent forum på demmes hjemmeside, der de kunne vært egne herrer... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Kunne nesten tro at Kvalito var et enkeltmannsforetak - ja en kjøkkenbedrift med én ansatt som har sjappet sammen en webside i Frontpage med deal og masse ubetalte regninger til ISP'er de leier telenett av.

 

Det er ikke noe rart at folk fliner og kozer seg når de skriver noe så dumt som en "nyhet" :wallbash:

 

Det er umulig å drive et IT selskap som alle skal like, alle har forskjellige ønsker og meninger! Spesielt vanskelig blir det når vår viktigste leverandør er et av Norges største selskap og samtidig er monopolist på telenettverket.

 

- Stå opp tidlig om morgenen og jobbe! :scared:

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar

Ikke bare det, men det setter hardware i dårlig søkelys og.

 

Hvis kvalito var som andre bedrifter ville de heller skrive om lysere fremtider innen IT-bransjen og sitater fra gode kunder som nyheter og ikke buldre frem en dårlig omtale og tro kundene skal få bedre inntrykk av dette. Det er jo bare tåpelig!

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar

Det er noe som heter; "Det blir ikke røyk uten ild".

 

Selv har jeg ingen erfaringer med det omtalte firma, men har som mange andre her på forumet fulgt med på innleggene og gjort meg opp en mening.

 

At firmaet lar en av sine egne ansatte, offentlig publisere tvister de har hatt med kunene sine, er mildt sagt å gå over streken.

Jeg mener at en seriøs aktør burde klare å komme til enighet med kunden, og presentere en løsning som er akseptabel for begge parter.

 

Gir min fulle støtte til de uheldige forumbrukere!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...