Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her må du gi mer info. Trådløst på PC varierer mye. Gi info om din PC modell hvis det er bærbar, eller trådløst kort/USB om det er stasjonær.

 

Det er veldig vanlig at trådløs på PC ikke alltid er like effektivt.

Okay, trodde ikke sånn hadde så mye å si. Har en 2 år gammel Azus DESKTOP-G75AFLA med 8 GB ram, i7-6700HQ CPU 2,60GHz.

Lenke til kommentar

Siden det er desktop er det verre å vite hvilket wifi kort du har. Desverre er det store forskjeller på wifi kort og hastighet.

Har du oppdatert wifi kortet med siste programvare/firmware fra leverandøren?

 

Noen kort kan bli forvirret hvis både 2G og 5G sendes ut fra ruter med samme navn. I så fall gi nytt navn f.eks. 2G heter hvaduvil_2G og 5G hvaduvil_5G. Det kan hjelpe.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at mobilen din er koblet på SSIDen som gir 5GHz, og PCen er tilkoblet SSIDen som gir 2.4GHz. Som nevnt over, blir en del utstyr forvirret av dette, og "feiger ut" til 2.4GHz, når både 5GHz og 2GHz sendes på samme SSID. Jeg ville forsøkt å omkonfigurert wifienheten (routern, aksesspunkt, eller hva enn det er) til å sende 2.4GHz og 5GHz på ulike SSID'er (trådløsnett-navn) Det finnes garantert utallige guider på dette om du bare googler navnet på trådløsrouteren din.

 

Når hastigheten ikke går over 40Mbit/sek, høres dette mistenkelig ut som praktisk mulig båndbredde på 2.4GHz, uten bruk av kanal-bonding.

Lenke til kommentar

Ut ifra hastigheten vil eg tippe du køyrer 2,4ghz på pcen, typiske resultat ifrå den frekvensen. Som nevnt over burde du prøve å koble deg på 5ghz'en, det vil gi betraklige betre resultat. Å få skifte navn på de 2 ulike båndbreiddene må du inn i grensesnittet på routeren din, legger ved link til korleis her: https://www.lifewire.com/change-the-wifi-name-ssid-on-a-router-818337

Vanlige addresser for å komme inn i grensesnittet er: 192.168.0.1 eller 192.168.1.1, prøv disse først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...